مانیکور مو چیست ؟

کلمه مانیکور را زیاد شنیده ایم. احتمالا مانیکور شما را به یاد ماینکور ناخن می اندازد. بعضی افراد مانیکور را در کنار پدیکور شنیده اند. اما مانیکور مو کلمه جدیدی است . منظور از مانیکور مو چیست ؟ مگر مانیکور برای مو هم قابل انجام است. با ما همراه باشید تا در مورد مانیکور مو صحبت کنیم …

مانیکور چیست ؟

در مورد ناخن مانیکور به سوهان زدن، حذف کردن و صاف کردن ضایعات و کناره ها، بافت های مرده و زوائد ناخن گفته میشود. در لغت نامه کلمه manicure را به صورت “درمانی برای دست‌ها که شامل ایجاد احساس نرمی در پوست و زیباتر جلوه دادن ناخن‌ها با برش، صاف کردن و رنگ کردن آن‌ها است.” معنا کرده است. اما در زبان انگلیسی گاهی برای رسیدگی به گل ها و درختان هم مانیکور کردن باغچه گفته میشود. در مورد مو هم بدون شک مانیکور باید یک نوع از رسیدگی کردن به مو باشد .

مانیکور مو چیست ؟

مانیکور مو به معنی حذف زوائد مو نیست. چون مو زائده یا بافت مرده ای در کنار خود ندارد. مانیکور مو در واقع یک نوع از رنگ کردن مو است. به صورت خلاصه در رنگ کردن معموی مو، رنگ مو به بافت داخلی مو نفوذ کرده و جایگزین رنگ های قبلی مو میشود. این رنگ شیمیایی پایدار بوده و به سختی کم رنگ میشود اما آسیب جدی به بافت و ساختار مو میزند. اما مانیکور مو نوعی از رنگ مو است که وارد بافت مو نمیشود و به صورت یک لایه سطحی روی سطح مو قرار میگیرد. مانیکور مو بر خلاف رنگ مو به مو آسیب نمی زند و مو را در مقابل آسیب های محیطی حفاظت میکند.

در مانیکور مو لازم نیست که شما الزاما رنگ موی خود را عوض کنید. ممکن است بخواهید صرفا موی خود را براق تر کنید و برای این کار از مانیکور بی رنگ و براق استفاده میکنید. خواهید دید که موی شما با رنگ طبیعی براق تر و پر جلوه تر میشود.

کاربرد مانیکور مو

هر فر ی با موهای آسیب دیده یا ضعیف می تواند با روشی به نام مانیکور مو درخشش طبیعی را به موهای وز کرده خود اضافه کند. این خدمات حرفه‌ای که در برخی از سالن‌ها و سالن‌های زیبایی ارائه می‌شود شامل استفاده از کرم رنگی برای افزودن کمی رنگ و براقی به مو می‌شود. این درمان شبیه به روش های حالت دهنده عمیق و همچنین قابل مقایسه با سلفون درمانی مو است.

افراد می‌توانند بین یک کرم مانیکور موی رنگی و یک کرم شفاف که برای درخشندگی است اما بدون رنگ، یکی را انتخاب کنند. مانیکور مو با رنگ مو یکی نیست. در حالی که می‌تواند رنگ‌های کدر یا طبیعی مو را تقویت کند، فقط کمی رنگ ایجاد می‌کند و هیچ تغییر شدیدی در خود رنگ نشان نمی‌دهد. بیشتر افراد فبه دنبال درمان برای درخشش سالمی هستند که به آنها می دهد، نه برای رنگ. به طور معمول، فردی که مانیکور مو دریافت می کند، رنگی شفاف یا رنگی را انتخاب می کند که با موهای فعلی او مطابقت داشته باشد.

مانیکور مو چطور انجام میشود ؟

بعد از انتخاب رنگ مناسب، آرایشگر کرم مانیکور مو را در یک کاسه با هم مخلوط می کند. با استفاده از یک برس نرم، آن را روی بخش‌هایی از مو می‌مالد تا کل سر پوشیده شود. سپس موها را با دقت می‌پیچد و فرد را زیر سشوار می‌گذارد تا رنگش ثابت شود. کل فرآیند از 30 تا 45 دقیقه طول می کشد، همان زمانی که برای انجام یک فرآیند سنتی رنگ کردن مو طول می کشد. پس از سپری شدن زمان مناسب، آرایشگر بررسی می کند که رنگ به درستی جا افتاده است و کرم را آبکشی می کند.

مزایای مانیکور مو

مزایای اصلی مانیکور مو شامل زنده کردن موهای کدر و ترمیم موهایی با آسیب خفیف مانند موهای شکننده یا خشک در اثر استفاده بیش از حد از محصولات حرارت دیده مو یا رنگ مو است. برخلاف مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، کرم مورد استفاده برای مانیکور مو باعث آسیب یا خشکی نمی شود. در حالی که می تواند به درمان موهای ناسالم کمک کند، فقط می تواند کارهای زیادی انجام دهد و برای کسانی که کمترین آسیب را دارند بهترین عملکرد را دارد. یک آرایشگر ممکن است قبل از استفاده از کرم مانیکور برای درخشندگی، ابتدا یک درمان اضافی را برای کمک به ترمیم موها پیشنهاد کند.

تفاوت رنگ مو و مانیکور مو

برخلاف باور عمومی، محصولات رنگ مو و مانیکور مو ویژگی های متفاوتی دارند. رنگ مو برای ماندگاری رنگ بهتر است اما برای موها سالم نیست. به فولیکول نفوذ می کند تا به رنگ دلخواه شما برسد و به راحتی محو نمی شود، حتی اگر موهای خود را روزانه بشویید. به طور معمول، رنگ مو تا حداقل دو ماه پس از استفاده از آن شروع به محو شدن نمی کند. همچنین می تواند منجر به شکستگی یا خشکی مو شود، به خصوص اگر ابتدا از سفید کننده استفاده کنید.

از طرف دیگر، محصولات مانیکور مو به جای نفوذ به فولیکول، سطح مو را می پوشانند تا به آن رنگ دهند. از آنجا که به موهای شما نفوذ نمی کند، آسیب بسیار کمی ایجاد می کند. همچنین باعث تحریک پوست سر نمی‌شود و برای افرادی که پوست حساسی دارند، بهترین محصول است. رنگ مانیکور مو حدود یک ماه ماندگاری دارد زیرا هر بار که موهای خود را می شویید رنگ آن کمی محو می شود. همچنین به دست آوردن رنگ دقیقی که تصور می کنید دشوارتر است، به این معنی که باید تصمیم بگیرید که رنگ یا موهای سالم برای شما مهم تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر