خراب شدن رنگ مو | چطور موی بد رنگ را ترمیم کنیم ؟

یکی از لذت بخش ترین بخش های آرایشگری، شستشوی موی رنگ شده و دیدن رنگ زیبای مو است. اما ممکن است روزی با یک فاجعه روبرو شوید. بعد از شستشو با رنگی مواجه شوید که مورد نظر شما نیست. مهم نیست که یک رنگ آمیزی تکه تکه دارید یا رنگ قهوه ای شما قرمز شده باشد، مهم این است که الان با مشکلی روبرو هستید که باید به سرعت این مشکل را رفع کنید.

در ادامه در مورد خرابی رنگ مو و رفع این مشکل توضیحاتی خواهیم داد.

سریع اقدام کنید

اولین نکته در خرابی رنگ مو سرعت عمل است. رنگ مو هرچه بیشتر بماند پایدارتر میشود. اگر از نحوه پاک کردن رنگ مو اطلاعی ندارید سریعا با یک آرایشگر متخصص صحبت کنید. اگر همین الان با خرابی رنگ مو روبرو شده اید الان فرصت یادگیری و سرچ در اینترنت نیست.

راه های خانگی

اگر شرایط شما خیلی بحرانی نیست و در منزل میخواهید مشکل را رفع کنید میتوانید از شوینده ها استفاده کنید. ابتدا، اگر رنگ مورد استفاده موقت یا نیمه دائمی بود، ممکن است با استفاده از یک شامپوی شفاف کننده، آن را از روی مو جدا کنید. به دنبال شامپوهای ساخته شده برای موهای چرب یا شامپوهایی باشید که برای از بین بردن شوره سر استفاده می شوند. موها را چند بار کاملاً شامپو بزنید، سپس خشک کنید تا ببینید رنگ آن کمرنگ شده یا از بین رفته است. برای بهترین نتیجه، این درمان را در عرض دو روز پس از رنگ اصلی امتحان کنید.

رنگ کردن مجدد

همچنین ممکن است بتوان موها را به رنگ طبیعی خود رنگ کرد. اگر این روش را امتحان کنید، مهم است که از یک سایه بسیار طبیعی استفاده کنید که به کاهش ظاهر رنگ بد کمک می کند. برخی از متخصصان توصیه می کنند اگر موها سبز شده اند از بلوند توت فرنگی، قهوه ای خنثی برای شستن رنگ های قرمز برنجی یا بلوند خاکستری برای از بین بردن رنگ صورتی یا قهوه ای استفاده کنید. دستورالعمل های سازنده را برای کار رنگرزی معمولی دنبال کنید. توجه به این نکته مهم است که این روش می تواند به نتایج کمی تصادفی ختم شود. ممکن است بی عیب و نقص عمل کند و موها را از شر رنگ های عجیب خلاص کند، اما می تواند نتیجه معکوس نیز داشته باشد. اگر رنگ اصلی به طور یکنواخت اعمال نشده باشد، تلاش برای رنگ آمیزی مجدد رشته ها ممکن است منجر به ظاهر تکه تکه یا رگه ای شود.

پیشگیری از بد رنگ شدن

یکی از راه‌های جلوگیری از رنگ مو بد این است که هر جعبه رنگ را قبل از استفاده روی مو آزمایش کنید. قسمت کوچکی از مو را برش دهید و رنگ را بمالید، سپس اجازه دهید طبق دستورالعمل رنگرزی معمولی اشباع شود. نمونه را بشویید و خشک کنید تا ببینید رنگ تمام شده چگونه ظاهر می شود. از آنجایی که رنگ ممکن است با هر جعبه رنگ متفاوت کمی متفاوت باشد، حتی افرادی که به طور مرتب موهای خود را در خانه رنگ می کنند ممکن است بتوانند با این روش از بلایای طبیعی جلوگیری کنند.

یکی دیگر از دلایل اصلی بد رنگ کردن مو، استفاده نادرست از آن است. برای جلوگیری از رگه ها و لکه ها، مطمئن شوید که مو از ریشه تا نوک اشباع شده است، در قسمت های کوچک کار کنید و رشته های رنگ شده را به پایین سنجاق کنید تا اطمینان حاصل شود که همه لایه ها در دسترس هستند. برای کسانی که موهای مجعد یا بلند دارند، برای اطمینان از اینکه رنگ تمام نمی شود، دو ظرف را بخرند و مخلوط کنند. انجام اقدامات ساده برای اطمینان از استفاده یکنواخت می تواند از خراب کردن یک رنگ موی بد جلوگیری کند.

راه های تخصصی رفع مشکل

بدون شک در این نوشته قرار نیست ما تکنیک های تخصصی رنگ مو را بیان کنیم. اما برای اطلاع شما از اینکه یک کالریست یا متخصص رنگ مو با رنگ خراب شده چه میکند اشاره کوتاهی به این فرایندها میکنیم. تکنیک های تخصصی کاملا به مورد پیش آمده ربط دارند. به عنوان مثال تکنیک شما برای مویی که بیش از اندازه روشن شده با مویی که قرار بوده قهوه ای روشن باشد ولی الان قهوه ای سوخته شده تفاوت دارد. به عنوان مثال برای رفع مشکل رنگ های گرم ناخواسته در موهای بلوند یا به عبارتی رنگ های برنجی، تونر خاکستر یا Ash toner یکی از بهترین گزینه ها است. یا برای رنگ هایی که بیش از اندازه مورد نظر شما تیره شده اند، استفاده سریع از شامپوی روشن کننده اولین اقدام است.

اگر تصمیم گرفته اید رنگ تیره تری روی موهای خود ایجاد کنید و اکنون به طور جدی پشیمان هستید، قبل از اینکه به سراغ سفید کننده بروید، باید به رنگ اولیه موهای خوب برگردید. این باعث نمی شود موهای مشکی فعلی شما به رنگ بلوند سابق خود برگردد، اما حداقل به شما سایه روشن تری برای کار می دهد و به شما کمک می کند سریعتر به رنگ قبلی خود بازگردید.

اگر موهای شما هربار لکه دار میشود بهتر است بدانید که اگر می‌خواهید صرفه‌جویی کنید و خودتان کار رنگ کردن مو را انجام دهید، حداقل مطمئن شوید که به اندازه کافی رنگ مو برای اشباع کامل موهایتان داشته باشید. راه حل بسیار ساده است، حداقل! موهای خود را یک بار دیگر رنگ کنید و به آن تکه های مشکل دار توجه ویژه ای داشته باشید. و به یاد داشته باشید که دفعه بعد دو جعبه بخرید. اگر موهای شما به سمت سبزی رفته، بایستی از رنگ قرمز برای خنثی سازی آن استفاده کنید. میزان رنگ و مقدار آن کاملا بسته به میزان بزرگی فاجعه ایجاد شده دارد.

رنگ کردن مو یک کار تخصصی است

در نهایت توصیه ما به شما این است که رنگ آمیزی مو و رفع مشکل رنگ مو کار ساده ای نیست و تخصص ویژه ای نیاز دارد. اگر میخواهید با چنین مشکلاتی روبرو نشوید حتما از متخصصینی استفاده کنید که دوره های تخصصی رنگ مو را دیده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر