6 مورد نرم کننده مو طبیعی + طرز تهیه و نحوه استفاده

در این مطلب در آس باربر قصد داریم تا شما را به 6 نرم کننده طبیعی مو آشنا کنیم که با استفاده از آنها میتوانید همیشه موهای نرم داشته باشید ، استفاده از نرم کننده های آماده خوب است اما استفاده از نرم کننده های طبیعی میتواند همیشه موهای شما را نرم و خوش حالت نگه دارد .

استرس ، آلودگی محیط زیست و استفاده از ابزارهای گرمایی از جمله عواملی هستند که باعث خشکی مو می شوند . مراجعه به سالن های زیبایی یا استفاده از محصولات مو به مراقبت کافی منجر نمی شود بلکه موهای شما دائماً در معرض مواد شیمیایی مضر است که منجر به مشکلات بیشتر مو مانند خشکی ، شکنندگی و از دست دادن نشاط می شود.

آیا می دانید برخی از مواد طبیعی که در آشپزخانه خود استفاده می کنید می توانند برای موهای شما معجزه کنند؟ بنابراین ، امروز ما 6 روش موثر برای ایجاد یک نرم کننده مو طبیعی با شما به اشتراک می گذاریم که به راحتی با مواد موجود در آشپزخانه شما قابل تهیه است.

تخم مرغ

تخم مرغ نرم کننده مو طبیعی
تخم مرغ نرم کننده مو طبیعی

تخم مرغ نرم کننده طبیعی مو است و برای هر نوع مویی قابل استفاده است. اگر موهای چربی دارید فقط از سفیده و اگر موهای خشک دارید از زرده تخم مرغ استفاده کنید. و اگر موهای طبیعی دارید ، از تخم مرغ کامل استفاده کنید.

بسته به نوع موی خود ، قسمت مناسب تخم مرغ را روی کل موهای خود قرار دهید ، بگذارید حدود 20 دقیقه بماند ، سپس آن را با آب ولرم و نه داغ بشویید تا تخم مرغ ها پخته نشوند و سپس مثل همیشه شامپو بزنید. از تخم مرغ می توان ماهی یکبار به عنوان نرم کننده طبیعی استفاده کرد.

ماست یک نرم کننده طبیعی مو بی نظیر

ماست یک نرم کننده طبیعی مو بی نظیر
ماست یک نرم کننده طبیعی مو بی نظیر

یکی دیگر از نرم کننده های طبیعی و خوب مو ، ماست است. می توانید از آن برای هر نوع مویی استفاده کنید. یک فنجان ماست روی موهای مرطوب خود قرار دهید ، سپس آن را برای حدود 2 0 دقیقه بگذارید . آن را با آب گرم بشویید و سپس با شامپو بشویید. ماست را می توان هر دو هفته یک بار اضافه کرد.

آبلیمو

آبلیمو نرم کننده مو طبیعی
آبلیمو نرم کننده مو طبیعی

آب لیمو باید با روغن زیتون و آب به نسبت مساوی استفاده شود. اگر از یک قاشق غذاخوری آب لیمو استفاده می کنید ، باید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید. مخلوط را با توجه به طول موهایتان آماده کنید. آن را روی موهای نم دار خود بمالید ، سپس بگذارید 2 0 دقیقه بماند. آن را با آب بشویید و سپس شامپو بزنید. هر دو هفته می توانید به آب لیمو مراجعه کنید.

آووکادو یک نرم کننده مو واقعی

آووکادو
آووکادو

آووکادو یکی از مواد طبیعی است که می تواند به شما کمک کند تا نرمی موهای خشک و آسیب دیده شما را بازیابی کند. آووکادو برای هر نوع مویی قابل استفاده است. شما باید آووکادو را له کرده و سپس آن را به موهای مرطوب ماساژ دهید. بگذارید به مدت 1 0 – 1 5 دقیقه روی آن بماند و آن را با آب بشویید. آووکادو را می توان ماهی یک بار استفاده کرد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای نرم کنندگی مو
روغن نارگیل برای نرم کنندگی مو

بله درست است! روغن نارگیل هنگامی که درست قبل از دوش گرفتن یاخواب شبانه استفاده می شود ، می تواند معجزه هایی برای موهای شما ایجاد کند. آن را مستقیماً به پوست سر بمالید ، بگذارید نیم ساعت بماند و سپس آن را با یک شامپوی ملایم بشویید. اگر موهای خشک دارید ، بگذارید یک شب بماند. از روغن نارگیل می توان هر روز یا دو روز استفاده کرد.

عسل و روغن زیتون

عسل و روغن زیتون
عسل و روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین نرم کننده های طبیعی است که موها را مرطوب و تغذیه می کند. از طرف دیگر ، عسل اضافه شده در این نرم کننده خانگی به قفل شدن رطوبت در ساقه مو کمک می کند.

تنها آنچه شما نیاز دارید 2 قاشق غذاخوری عسل و 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون است. مواد را مخلوط کرده و به طور یکنواخت روی موهای خود بمالید. ترک این ماسک را بر روی موهای خود را به مدت حداقل 3 0 دقیقه، و سپس آن را آبکشی کردن با یک شامپوی ملایم فاقد سولفات.

نتیجه گیری

استفاده از نرم کننده های مو طبیعی بسیار بهتر از ماسک های آماده و بعضا شیمیایی است که در بازار موجود است ، اگر بتوانید طبق دستورات از این ماسک ها استفاده کنید نتایج بسیار عالی را میبینید .