اوزون درمانی مو

اوزون تراپی یا اوزون درمانی یکی از تکنیک هایی است که امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و اوزون در موارد مختلفی از جمله دردهای مزمن، بیماری های التهابی و بیماری های پوستی مورد استفاده قرار میگیرد. در این نوشته میخواهیم در مورد کاربرد اوزون در درمان و بهبود شرایط پوست و مو صحبت کنیم و خدمات اوزون تراپی مو در آرایشگاه آس را به شما معرفی کنیم.

اوزون تراپی چیست ؟

اوزون درمانی یکی از روش های درمانی است که به عنوان یکی از انواع طب مکمل شناخته میشود. طب مکمل به انواعی از روش های درمانی گفته میشود که در حوزه پزشکی رسمی قرار ندارد. روش هایی مانند درمان های گیاهی، طب سوزنی و همیوپاتی از جمله روش های طب مکمل هستند. همانطور که گفته شد درمان با اوزون هم به عنوان یکی از اجزای طب مکمل شناخته میشود.

اوزون ترکیبی شامل سه اتم اکسیژن و با فرمول شییایی O3 است. اوزون طبیعی در بالاترین نقطه جو زمین به عنوان یک لایه محافظ در برابر اشعه فرابنفش عمل میکند. اوزون یک ترکیب بسیار اکسیده کننده است و به همین دلیل عملکرد ضد میکروبی داشته و میتواند به عنوان ماده ضد عفونی کننده به کار رود.

گاز اوزون به رنگ آبی کم رنگ بوده و تا حدودی در آب قابل حل است. آبی که در آن مقادیری از اوزون حل شده باشد به رنگ آبی در خواهد آمد.

Screenshot 2019 12 07 19.57.59 اوزون درمانی مو

اگرچه تنفس اوزون در مقادیر بالا میتواند مشکلاتی برای انسان ایجاد کند، اما استفاده کنترل شده از این ترکیب میتواند در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها موثر باشد. در مقالات مختلف گزارشاتی از درمان بیماری هایی همچون روماتیسم، برخی از انواع سرطان، برخی از دردهای مزمن، بیماری های عفونی ویروسی مانند HIV و ایسکمی قلبی ارائه شده است. همچنین اوزون به صورت گسترده برای ضد عفونی کردن زخم ها مورد استفاده قرار گرفته است.

در سطح پوست محلول های حاوی اوزون میتواند موجب از بین رفتن پاتوژن های سطحی پوست و جوان سازی پوست شود. همین رویداد در موی سر هم اتفاق می افتد.

اوزون درمانی مو و پوست سر

اوزون تراپی برای مو به طور گسترده ای به دلیل اثربخشی آن در درمان مشکلات مو و پوست سر مانند شوره سر، ریزش مو، نازک شدن مو و آسیب پذیرفته شده است. این مشکلات مو عمدتاً به دلیل عواملی مانند افزایش سن، عدم تعادل هورمونی، مراقبت نامناسب از مو، رژیم غذایی ناسالم، بیماری ها و عفونت ها، ویژگی های ژنتیکی، آلودگی و سایر عوامل خارجی ایجاد می شود که به طور کلی پوست سر را کم آب می کند یا باعث آسیب بیشتر به فولیکول های مو می شود. .
اوزون با مولکول ناپایدار خود که حاوی سه اتم اکسیژن است، خاصیت اکسید کنندگی بالایی دارد و رادیکال‌های آزاد اکسیژن را با تزریق در هر قسمت از بدن مانند پوست سر آزاد می‌کند.
پوست سر و مو در اثر تزریق ازن اکسیده می شود و منجر به تشکیل پپتون در ساقه مو می شود که در وسط تارها قرار دارد.
یک لایه محافظ، مانند لایه اوزون که از جو زمین محافظت می کند، روی هر تار مو توسط پپتون ها تشکیل می شود که از شکستگی، آسیب و ریزش مو محافظت می کند. این درمان با کمک دستگاه ها، شانه ها، کرم های اوزون و غیره در سالن ها، اسپاها، کلینیک ها و توسط متخصصین پوست ارائه می شود.

اوزون در تماس با ریشه تارهای مو، ازن باعث جوانسازی و تقویت فولیکول های مو برای تقویت و تغذیه مو و پوست سر می شود. این درمان گردش خون را بهبود می بخشد و هرگونه عفونت میکروبی موجود در پوست سر و مو را از بین می برد.

روش اوزون تراپی مو

اوزون‌تراپی را می‌توان به روش‌های مختلف اعمال کرد اما بهترین حالت اوزون تراپی به صورت موضعی است. با توجه به ایکه اوزون قابل حل شدن در آب است میتوانیم آن را با بخار آب و رطوبت همراه کنیم. با افزایش حرارت مو میزان جذب اوزون در ریشه مو بالاتر رفته و میتواند خاصیت درمانی خود را بهتر از قبل اعمال کند.

51rqjrZ8W3L. AC SY350 اوزون درمانی مو

دستگاه اوزون تراپی مورد استفاده در آرایشگاه آس با ترکیبی دقیق از اوزون و رطوبت و سیکل های دمایی مشخص بهترین بازده از اوزون تراپی را بسته به شرایط موی شما برای شما ایجاد خواهد کرد.

پس اگر به دنبال مرکزی برای ازون تراپی موی مردان هستید سالن های آرایشگاهی آس میزبان شما خواهد بود.

مزایای اوزون تراپی

اوزون تراپی نه تنها مشکلات یا شکستگی مو، نازک شدن و ریزش مو را درمان می کند، بلکه به درمان سایر مشکلات جدی مانند پسوریازیس، درماتیت سبوروئیک، طاسی و آلوپسی نیز کمک می کند.
به موها حجم و تراکم می‌بخشد، تارها را ترمیم و بازسازی می‌کند، مانند درمان و از بین بردن مشکل دو شاخه شدن مو، کنترل موخوره برای قابل کنترل کردن موها.
پوست سر را تثبیت می کند و مشکلات شوره سر را درمان می کند، به بازسازی موهای جدید کمک می کند، رشد مو را تقویت می کند و در نتیجه به ایجاد موهای صاف، نرم، درخشان و زیبا کمک می کند.
ازن برای موهای رنگ شده مفید است زیرا پپتون ها پیوندهای بین تارهای مو و رنگ مو را تقویت می کنند تا از رنگ مو محافظت کنند و در عین حال باعث درخشندگی موهای مو می شوند.