مراقبت از مو : 6 اشتباه رایج که باعث ریزش و نازک شدن مو میشود

مراقبت از مو نه تنها به سلامت موها کمک میکند بلکه به ضخیم شدن ، جلوگیری از ریزش هم کمک میکند . در این مطلب قصد داریم تا 6 اشتباه رایج در مورد مراقبت از مو را برای شما بازگو کنیم که قطعا کمک زیادی به افزایش رشد ، ضخامت و قطع ریزش موهای شما منجر میشود .

مراقبت از مو بسیار کار ساده ای است و فقط کافیست برای چند ماه این عادات اشتباه را کنار بگذارید تا تاثیر زیاد آن را روی موهایتان ببینید .

1.شستن مو با آب گرم (اولین اشتباه مراقبت از مو)

شستن مو با آب گرم به از بین رفتن خاک روی مو کمک می کند ، اما استفاده مداوم از آب گرم آسیب قابل توجهی به مو وارد می کند. روی ساختار مو تأثیر می گذارد ، باعث خشک و شکنندگی آن می شود.

هنگام شتسن موهای خود به صورت روزانه از آب خیلی گرم استفاده نکنید چون این کار به شدت به موهای شما آسیب میزند ، سعی کنید از دمای آب مناسب استفاده کنید .

2.استفاده نادرست از شامپو

استفاده نادرست از شامپو
مراقبت از مو : 6 اشتباه رایج که باعث ریزش و نازک شدن مو میشود 5

بسیاری از ما از شامپو استفاده نادرست میکنیم . مشخص شده است که موهای کف سر نزدیک به ریشه سریعاً آلوده می شوند. بنابراین توصیه می شود شامپو را روی ریشه ها بمالید آنها را ماساژ داده و شامپو را بشویید.

3.خشک کردن موهای مرطوب

خشک کردن موهای مرطوب
مراقبت از مو : 6 اشتباه رایج که باعث ریزش و نازک شدن مو میشود 6

موهای مرطوب را نباید فورا خشک کرد یا با حوله روی موها کشید تا خشک شود ، این کار باعث شکنندگی و عدم دریافت رطوبت به مو میشود .

پس از شستشن موها آن ها را در حوله بپیچید و بگذارید آرام خود موها خشک شود با این روش رطوبت جذب مو میشود و بعد از 10 دقیقه میتوانید با باد سرد سشوار موها را خشک کنید .

4.استفاده از ژل و موس

مهم نیست که محصولات مراقبت از مویی که استفاده میکند چقدر نرم و بی ضرر باشند ، در هر صورت آنها موها را سنگین میکند و از تنفس آنها جلوگیری کنید.

سعی کنید بیش از 1-2 بار در هفته از این محصولات استفاده کنید: یک ظاهرعالی نیز می تواند با سشوار انجام شود.

5.شانه کردن بیش از حد و مکرر مو

شانه کردن بیش از حد و مکرر مو
مراقبت از مو : 6 اشتباه رایج که باعث ریزش و نازک شدن مو میشود 7

کافی است یک بار شانه بزنید تا موهای خود را باز کنید و سبک کنید. شانه زدن بیش از حد می تواند به کوتیکول مو (لایه محافظ خارجی مو) صدمه بزند ، که منجر به ریزش مو می شود.

موهای خود را در صورت نیاز شانه کنید – و به موهای خود آرامش دهید.

در عین حال روش شانه زدن نیز مهم است. نباید از ریشه ها شروع کنید: ابتدا نوک مو را شانه کنید و به بالا بکشید.

همچنین بهتر است که یک شانه مناسب برای نوع موی خودتان داشته باشید و از ماسک مو هم استفاده کنید .

6.لوازم مراقبت از مو بی کیفیت

متأسفانه بیشتر مواد آرایشی و محصولات مراقبت از پوست و مو ضرر زیادی به پوست و مو میرسانند. بسیاری از شامپوها و ماسک ها حاوی مواد مضر هستند (سولفات ها ، پارابن ها و غیره). بنابراین ، انتخاب محصولاتی که اجزای طبیعی را در ترکیب خود دارند ، بسیار مهم است.

سعی کنید لوازمی را تهیه کنید که از مواد طبیعی ساخته شده باشند تا آسیب کمتری به مو و پوست شما وارد کنند .

7.اصلاح مو نامنظم

اصلاح مو نامنظم
اصلاح مو نامنظم

اگر به طور منظم موهای خود را اصلاح نکنید و آنها را به حال خودشان رها کنید میتواند به مو آسیب برساند. ریشه مو دوباره رشد می کنند ، و با گذشت زمان از بین می روند و نیاز به توجه ویژه دارند.

اصلاح مو برای حفظ تمامیت مو و تسریع در رشد. حداقل 3 بار یا بهتر – 3 بار در ماه به آرایشگاه مراجعه کنید. این به شما در حفظ مدل موهای زیبا و سالم کمک می کند.

8.استفاده از مواد مغذی مو بیش از حد

رشته های ابریشمی و نرم فقط نمونه ای از موهای زیبا هستند. برای دستیابی یا حفظ کیفیت مو ، بسیاری از افراد دوست دارند حجم زیادی از مواد مغذی مختلف را بر روی آنها بمالند.

اما نه این یک اشتباه است ! آبرسانی کافی و تغذیه مو باعث می شود آنها نرم و ابریشمی شوند ، اما بعضی از افراد همیشه درک نمی کنند که چگونه از چنین محصولاتی استفاده صحیح کرد. مواد مغذی نباید روی پوست سر استفاده شود ، بلکه فقط در انتهای مو قرار میگیرد.

9.استفاده از موهای مصنوعی

برای استفاده از موی مصنوعی باید کاملا احتیاط کنید در غیر این صورت می تواند به شما آسیب برساند و حتی باعث طاسی شود. بهترین گزینه ، معاینه و یافتن یک آرایشگر خوب است که به طور انحصاری در موهای زائد تخصص دارد.

سوالات متداول مراقبت از مو

آیا باید از آب سرد برای شستن مو استفاده کنیم ؟

خیر . لزوما استفاده از آب سرد نه ولی دمای آب داغ نباشد و سعی کنید با دمای آب ولرم موهای خود را بشویید

آیا خشک کردن مو با حوله به مو آسیب میرساند ؟

بله . پس از آبکشی مو باید حوله را دور مو بپیچید تا به صورت طبیعی خشک شود

استفاده از تافت و نگه دارنده ضرر دارد برای مو ؟

بله . سعی کنید هفته ای 1 تا 2 بار از نگه دارنده مو استفاده کنید