موهای زیر پوستی و راه های درمان و از بین بردن آن

موهای رشد نکرده که معمولا با نام موهای زیر پوستی شناخته می شوند، موهایی هستند که پیچ خورده و به داخل پوست رفته اند و به جای اینکه به سمت بالا رشد کنند و از پوست بیرون بیایند،  در داخل پوست رشد کرده اند.این موها مسلماً خطری برای سلامتی ما ندارند اما آزاردهنده هستند و البته گاهی مشکلات پوستی جزئی ای هم ایجاد می کنند.

علت رویش موهای زیر پوستی :

موهای رشد نکرده که ممولا با موهای زیرپوستی شناخته میشوند، موهایی هستند که بجای رویش بجای بالا پیج خورده و به سمت داخل و زیر پوست رشد میکنند. این مشکل باعث ایجاد التهاب، برآمدگی و درد میشود.

 

پیشگیری از موهای زیرپوستی

گاهی به دلیل انسداد منافذ پوستی، موهای ریز نمی تواند در سطح پوست رویش داشته باشد اما کمپرس گرم و مرطوب یا استفاده از سشوار می تواند به بازشدن منافذ پوستی و رشد بهتر موها کمک کند.

پس از اپیلاسیون، پوست را با آب سرد بشویید و از روغن کالاندولا یا ژل آلوئه ورا برای تسکین آن استفاده کنید. ممکن است در مراکز زیبایی یا حتی منزل چند روز یا حتی چند هفته از مقداری موم استفاده شود اما بهترین توصیه این است که پس از گرم کردن، موم فقط برای یک بار مصرف و از گرم کردن و مصرف چندین نوبت آن اجتناب شود.

گاهی موها در لایه سطحی پوست به دام می افتندکه می توان آن ها را به آرامی بیرون آورد. البته نباید مو کشیده شود زیرا موجب تحریک پوستی و حتی عفونت می شود. در این شرایط، دست ها و سطح پوست باید با آب و صابون شسته و پنس یا موچین نیز با کمی الکل ضدعفونی شود. پس از بیرون آوردن مو نیز بهتر است سطح پوست با ژل آلوئه ورا یا روغن درخت چای ماساژ داده شود.

راه حل ازبین بردن موهای زیر پوستی :

اگر دچار این مشکل میشوید و موهای زیر بغل و موهای زیر پوستی دارید، می‌توانید از روش‌های زیر برای جلوگیری از این مشکل استفاده کنید.

  • استفاده از کمپرس آب داغ
  • کشیدن لیف
  • استفاده از کرم درمان آکنه
  • استفاده از کرم هیدروکورتیزون 
  • لیزر

اولین و بهترین روش استفاده از کمپرس آب داغ به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی منطقه‌ی مورد نظر می‌باشد، که باعث کاهش تورم آن قسمت می‌شود.

یکی دیگر از روش‌ها استفاده روزانه از لیف می‌باشد با کشیدن آن بر سطح پوست و ناحیه زیربغل می‌توانید پوست‌های مرده را حذف کنید. در این صورت رویش مو از پوست آسان‌تر می‌شود.

از کرم‌های ضد آکنه می‌توانید برای درمان موهای زیر پوستی زیربغل استفاده کنید. این کرم‌های حاوی بنزوئیل پراکسید هستند که نه تنها باعث درمان تورم می‌شوند، همچنین باعث از بین رفتن باکتری‌های روی پوست می‌شوند. تونر‌ها هم به همین صورت باعث پاک شدن پوست از باکتری‌های مضر می‌شوند.

کرم هیدروکورتیزون درمان سریع برای کاهش التهاب و تحریک شدن پوست می‌باشد.

تیم تخصصی ما شمارا در زمینه ی مراقبت های پوست و مو همراهی می کند.