عوارض و آسیب های سشوار کشیدن بر مو و مغز

مضررات شسوار کشیدن بر مغز:

امواج الکترومغناطیسی که از ضعیف ترین سشوارها هم ساطع می شود،۳۰۰ برابر امواجی است که از گوشی های تلفن همراه ارسال می شود پس سشوار کشیدن غیر از ضرری که برای مو دارد، برای مغز هم می تواند مضر باشد. 

عوارض سشوار کشیدن برای موهای کودکان:

برای کودکان برای خشک کردن موهایشان تا جای ممکن از سشوار استفاده نکنید. کودکان موهای ضعیف و ظریفی دارند و چون میزان مراقبت آنها از موهایشان به مراتب کمتر است، آسیب بیشتری می بیند و در برابر باد داغ سشوار سست تر است. سعی کنید ساعاتی از روز بچه ها را حمام ببرید که در خانه هستند. بعد نم موها را با حوله بگیرید و اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند. اگر برای بیرون رفتن عجله دارید، از حمام کردن کودک یا لااقل از شستن موهای او صرف نظر کنید.

سشوار کشیدن

آسیب های سشوار کشیدن بر مو :

ریزش مو:

برخی افراد می پندارند سشوار کشیدن یا اتوی مو سبب ریزش مو و صدمه دیدن ریشه ها نمی شود و به ریشه مو کاری ندارد و فقط عواملی می تواند برای موها آسیب برساند که با ریشه مو تماس پیدا می کند و به طور مستقیم روی ریشه قرار می گیرد. اما باید بدانید سشوار کشیدن مو مشکلات زیادی را برای مو ایجاد می کند . درست است عوامل فیزیکی مانند سشوار کشیدن ، استفاده از اتوی مو ، ژل و کتیرا که بیشتر با تنه مو تماس دارد موجب ریزش مو نمی شود، اما تغییراتی در تنه یا ساقه موها ایجاد می کند که شادابی ساقه مو را تحت تاثیر قرار می دهد و اثراتی منفی برجا می گذارد.

خشکی و شکنندگی مو با سشوار کشیدن:

باد سرد و گرم سشوار اگر با شدت زیاد باشد باعث ایجاد الکتریسیته و شکنندگی در مو می شود و عامل خشکی مو است. اگر هنگام سشوار کشیدن از شدت پایین همراه با باد سرد استفاده کنید، میزان آسیب کمتر می شود اما در صورت استفاده مکرر، مو آسیب می بیند. برای خشک کردن روزانه مو از حوله های میکروفیبر که قدرت خشک کنندگی بالاتری دارند استفاده کنید و حدالامکان از سشوار استفاده نکنید و فقط گاهی برای حالت دادن به مو سشوار بکشید.

ازبین رفتن طراوت و شادابی مو:

با سشوار کشیدن بیش از حد و استفاده از سشوارهای قوی و داغ به موهای خود آسیب زیادی وارد می کنید. استفاده نادرست و بیش از حد از سشوار سبب از بین رفتن شادابی و زیبایی موها و ایجاد دانه هایی روی تنه مو، ناصافی، بی نظمی و شاخه شاخه شدن موها می گردد.