اگر موهای نازک و ظریف دارید این 7 اشتباه را متوقف کنید!

برای تقویت موهای نازک و ظریف ابتدا باید این 7 اشتباه رایجی که دراین مطلب به آنها اشاره میکنیم را متوقف کنید تا بتوانید موهای نازک و ظریف خود را تقویت کنید و به آنها زخامت ببخشید . تا انتهای مطلب با آس باربر همراه باشید .

اکثر افراد به علت استفاده زیاد از موادهای حالت دهنده و نگهدارنده ضخامت موهای خود را از بین میبرند و این یکی از مهم ترین عواملی است که باعث میشود موهای شما ضخامت خود را از دست داده و ظریف و نازک بشوند .

اگر با افراد غیر متخصص در این زمینه صحبت کنید احتمالا به شما میگویند که از این نرم کننده زیاد تر استفاده کنید یا این کار را انجام بدهید تا بهتر شود ! اما اصل ماجرا این نیست ! در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با 7 اشتباه رایج که منجر به نازک شدن موهای شما میشود آشنا کنیم .

1 استفاده زیاد از نگهدارنده ها

استفاده زیاد از نگهدارنده ها
استفاده زیاد از نگهدارنده ها

اکثر افراد فکر میکنند که استفاده از نگه دارنده به مو آسیبی نمیزند در صورتی که کاملا برعکس است و استفاده زیاد از تافت ، موم و پودر میتواند به ریشه موی شما آسیب جدی وارد کند و آنها را شکننده و ضعیف و نازک کنند .

استفاده از این محصولات هم روش های خاص خود را دارد و باید بدانید چه مقدار ، چه زمانی و به چه صورتی به موهای خود بزنید تا باعث آسیب رساندن به موهای شما نشود .

2 اصلاح موی اشتباه

اگر موهای ظریف و نازک دارید نباید زیاد به آرایشگاه بروید و موهای خود را تند تند اصلاح کنید این کار ممکن است به موی شما آسیب جدی تری وارد کند ؛ برای این منظور باید بگذارید تا موی شما به اندازه کافی رشد کند و موهای بیشتری داشته باشید و سپس برای مرتب کردن به آرایشگاه مراجعه کنید.

3 استفاده بیش از حد از نرم کننده

این یک اشتباه رایج است که به علت عدم آگاهی اتفاق می افتد و اغلب استفاده زیاد از نرم کننده را بدون مشکل میدانند در صورتی که استفاده زیاد از نرم کننده نیز به موی شما آسیب میزند و باعث نازک شدن و ظریف شدن آنها میشود .

در نتیجه ظریف شدن مو احتمالا ریزش مو به وجود می آید و این میتواند تراکم موهای شما را به شدت کم کند .

4 بگذارید موهایتان بلند شود

اگر اجازه دهید موهایتان بلند شود این امر باعث میشود ضخامت موی شما بیشتر شود و این موضوع میتواند از نازک شدن موهای شما جلوگیری کند . گرچه بسیاری اجازه نمیدهند تا موهایشان بلند شود و بلافاصله بعد از کمی بلند شدن نسبت به کوتاهی موی خود اقدام میکنند .

5 پوست سر خود را فراموش نکنید

اگر پوست سر شما دچار آلودگی شود باعث مسدود شدن فولیکول های مو میشود و میتواند منجر به ضعیف شدن ریشه مو و ساقه موی شما بشود ، برای این موضوع میتوانید از اسکراب های مخصوص پاکسازی پوست سر کمک بگیرید .

6 اشتباه سشوار کردن مو

سشوار کشیدن نیز ترفندهای خود را دارد و باید آن را بلد باشید که از چه فاصله ای و با چه حرارتی موهایتان را خشک کنید ، پیشنهاد ما این است که این کار را به یک آرایشگر حرفه ای واگذار کنید تا به موهایتان آسیب نرسد .

7 نادیده گرفتن شکستگی مو

استفاده از حوله های غیر استاندارد خیلی سریع میتواند به موهای شما آسیب بزند و دچار شکنندگی آنها شود ، برای این موضوع پیشنهاد از یک حوله نرم و استاندارد به همراه یک برس نرم است که به موهایتان آسیبی وارد نکند .

نتیجه گیری و تقویت موهای نازک و ظریف

برای اینکه از نازک شدن موهای خود جلوگیری کنید پیشنهاد میکنیم این 7 اشتباه رایج که در بالا به آنها اشاره کردیم را متوقف کنید ، اگر به سلامت موی خود اهمیت میدهید از محصولات بهداشتی درجه یک استفاده کنید تا به موهایتان آسیب جدی وارد نشود .