شانه دم موشی : معرفی شانه دم موشی، انواع و کاربردهای آن

شانه دم موشی یکی از معروف ترین انواع شانه دم دار است. در این نوع از شانه، بخش دم بسیار باریک شده و به یک ابزار حرفه ای و تخصصی تبدیل شده. اگر شانه دم دار در هر خانه ای و هر جایی کاربرد داشت، شانه دم موشی کمی تخصصی تر شده و یک شانه همه جایی و همه کاره نیست. با ما همراه باشید تا کمی در مورد این نوع خاص از شانه آرایشگری صحبت کنیم.

معرفی شانه دم موشی

شانه دم موشی در واقع یک شانه معمولی همراه با یک ابزار تخصصی شکشن بندی مو است. ابزار انتهایی شانه که شبیه دم موش است یک بخش کشیده و صاف و نازک است که کاربرد عمومی آن برای سکشن بندی و جداسازی بخش هایی از مو است. این شانه در فرایند حالت دهی و یا کارهایی مثل رنگ آمیزی مو و درمان های شیمیایی مو مورد استفاده قرار میگیرد.

شانه دم موشی از دو بخش دندانه و دم تشکیل شده که در بخش دندانه، این شانه دارای دندانه های بسیار ریز و ظریف با فواصل کم است. برای کنترل کردن این نوع از شانه دسته ای تعبیه شده که نقطه تفاوت اصلی شانه با بسیاری از شانه های دیگر است. دسته شانه دم موشی باریک، ظریف و نوک تیز است. شانه های دم موشی استاندارد از اندازه 20 سانتی متر تا 25 سانتی متر هستند.

کاربرد شانه دم موشی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، مهمترین کاربرد شانه دم موشی، سکشن کردن مو است. شانه دم موشی یکی از بهترین ابزارها برای سکشن کردن دقیق مو است. شانه دم موشی برای ایجاد قسمت های صاف و عالی در مو نیز بسیار کاربردی است است. همچنین می توان از آن برای ردیف کردن یک قسمت به طور مستقیم در مرکز سر یا خارج از پهلو استفاده کرد. این شانه همچنین می تواند در عقب کشیدن دقیق تاج مو کمک زیادی کند.

شانه دم موشی همچنین میتواند به همراه اتو مو صاف کننده و یا فر کننده مورد استفاده قرار گیرد. نوک انتهایی شانه میتواند برای بیرون کشیدن سکشن های حالت گرفته کمک کند و خود شانه برای از بین بردن گره های مو قبل از فرایند حالت دهی حرارتی استفاده شود. در چنین کاربردهایی است که مزیت داشتن دم فلزی کاملا مشخص میشود.

یکی دیگر از کاربردهای شانه دم موشی بک کامپینگ یا شانه با جهت معکوس است. کمبود فضای بین دندانه های شانه باعث می شود که به آرامی قسمت زیرین مو به سمت پوست سر فشار داده شود و حجم دهی شود. این عملکرد بیشتر در بخش مرکزی سر و برای افرادی که موهای ظریف دارند پیشنهاد میشود.

شانه دم موشی میتواند برای افزایش حجم مو در مدل موی دم اسبی استفاده شود. علاوه بر این در فرایند اکستنشن مو نیز شانه دم موشی کاربرد دارد.

شانه دم موشی یکی از ابزارهای اصلی در سالن های آرایشی است اما میتواند در خانه هم برای شما بسیار کاربردی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر