ابزار آرایشگری : وسایلی که باید برای آرایشگر شدن داشته باشیم !

آرایشگری به عنوان یکی از حرفه های جذاب و پولساز از گذشته بسیار مورد توجه افراد، بوده است. امروزه به دلیل توجه بیش از پیش افراد به زیبایی و انواع روش های زیبا سازی، حرفه ی آرایشگری با پیشرفت های فوق العاده ای رو به رو شده است که به جذابیت این شغل بیش از پیش افزوده است و افراد زیادی را به این حوزه علاقه مند کرده است. اگر میخواهید شما هم آرایشگر شوید و با گرفتن مدرک آرایشگری وارد این حوزه شوید بدون شک بایستی با ابزار آرایشگری آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مهم ترین ابزار آرایشگری اعم از انواع قیچی و شانه بپردازیم. تا پایان ما را همراهی کنید.


قیچی آرایشگری: ابزار هنر آرایشگری

قیچی آرایشگری یکی از مهم ترین ابزارهای آرایشگری است که در تمامی سالن های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. قیچی در انواع خدمات آرایشگری کاربرد دارد که از مهم ترین موارد کاربرد آن می توان به کوتاهی مو اشاره کرد. برای این منظور امروزه انواع قیچی ها به تولید می رسند که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.


قیچی کوتاهی

قیچی های کوتاهی از مهم ترین و پرکاربرد ترین قیچی های مورد استفاده در سالن های آرایشی هستند. و خود به چندین نوع تقسیم می شوند.
قیچی نوک تیز: برای انجام کارهایی که به ظرافت نیاز دارند استفاده می شوند

قیچی تیغه کوتاه: این قیچی برای کوتاهی های عمودی استفاده می شود که به صورت هفتی هشتی، سایشی، پرتابی و سوزنی انجام میشوند، کاربرد دارد.

قیچی تیغه بلند: این قیچی برای کوتاهی های صفر درجه مورد استفاده قرار می گیرد که در این حالت دست و شانه در حالت موازی با یکدیگر قرار می گیرند.

قیچی آرایشگری اسکلاپ (اره ای یا پیتاژ)

به این نوع قیچی ها قیچی های 25 در صد نیز می گویند. زیرا موارد کاربرد کمتری در مقایسه با قیچی های کات دارند و تنها در حدود 25 درصد از موارد مورد استفاده قرار می گیرند. قیچی ها اره یا پیتاژ جهت به کار بردن در قسمت جلویی مو و کوتاه کردن نوک مو کاربرد دارند.

دسته بندی دیگر قیچی های آرایشگری

دسته بندی دیگری برای قیچی ها وجود دارد که بر اساس برند و کشور سازنده قیچی ها را طبقه کرده اند که به آن ها نیز اشاره خواهیم کرد.

قیچی ژاپنی

این قیچی که محصول کشور ژاپن است دارای دسته های فولادی و تیغه ای بسیار تیز است. از دیگر مزایای این قیچی می توان به مقاومت بالای آن و همچنین کند نشدن آن در صورت استفاده زیاد اشاره کرد. لازم به ذکر است که قیچی ژاپنی برای انواع کوتاهی ها و پیتاژ مو نیز مناسب است.


قیچی کوتاهی KYG

این قیچی آرایشگری نیز مانند دسته قبل محصول کشور ژاپن است و دارای دسته های فولادی بسیار مقاوم است. در ساختار این قیچی علاوه بر فولاد از کبالت نیز استفاده شده است. به دلیل ساختار کبالت موجود در این نوع قیچی کوتاه کردن با آن می تواند از بروز موخوره در موها جلوگیری کند. همچنین از دیگر مزایای استفاده از قیچی KYG می توان به سرعت بالای کوتاهی در مقایسه با انواع دیگر قیچی اشاره نمود.


قیچی کوتاهی SM TH CHU

از مهم ترین ویژگی های این قیچی ژاپنی می توان به دست ساز بودن دسته های آن و همچنین ماندگاری بسیار بالای آن اشاره کرد. در ساختار این قیچی همانند سایر انواع از فولاد با کیفیت استفاده شده است.
قیچی آرایشگری انواع بسیاری دارد که ما در این جا به برخی از مهم ترین انواع آن اشاره نمودیم. در مقالات آینده در خصوص انواع دیگر قیچی صحبت خواهیم نمود.
در این بخش از مقاله قصد داریم به یکی دیگر از انواع ابزار آرایشگری، یعنی شانه آرایشگری اشاره کنیم که مکمل قیچی آرایشگری است و در واقع کار این دو ابزار به نوعی به هم مرتبط و در هم تنیده است.

شانه ابزاری با تمدن چند هزار ساله!

شانه یکی از ابزاری است که دارای تمدن چندین هزار ساله است و از نخستین ابزار های ساخته شده توسط بشر است. امروزه شانه کاربرد خود را بیش از پیش دارد و در انواع فعالیت های مختلف مربوط به زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه قصد داریم تا در خصوص انواع شانه آرایشگری اطلاعاتی را به شما هنردوستان عزیز ارائه دهیم.

● شانه دو دندانه

شانه های دو دندانه از قدیمی ترین انواع شانه آرایشگری هستند که همواره مورد استفاده های فراوانی قرارا می گیرند. شانه ی دو دندانه تقریبا قادر به برطرف کردن هر نوع نیازی است. داشتن دندانه های پهن و ریز در دو طرف این شانه باعث می شود که این شانه برای انواع مو مناسب باشد.


● شانه دم باریک

این نوع شانه که دارای استفاده های بسیار گوناگونی است از یک بخش بسیار باریک در دسته و دندانه های ریز در بخش فوقانی تشکیل شده است و در انواع روش های کوتاهی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از موارد کاربرد شانه آرایشگری دم باریک استفاده از آن در هنگام اتو کشیدن مو است.

● شانه دندانه پهن

شانه دندانه پهن برای حفظ سلامت موهای شما بسیار مفید است. در بسیاری از سالن های زیبایی از شانه های دندانه پهن که از متریال چوب نیز ساخته شده است استفاده می کنند که باعث می شود الکتریسیته ساکن بین شانه و تارهای مو ایجاد نشود و همچنین از شکنندگی مو و ایجاد موخوره نیز جلوگیری کند.

● شانه دم موش

این شانه که ظاهری بسیار شبیه به شانه دم باریک دارد به طور عمده در آرایشگاه های مردانه مورد استفاده قرار می گیرد و برای مرتب کردن و کوتاه کردن ریش آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.
دقت داشته باشید که برای شانه کردن و کوتاهی موهای پرپشت و حجیم نمی توان از شانه های دم باریک با دندانه های بسیار ریز استفاده نمود زیرا در این صورت کوتاهی با خطاهای متعددی مواجه خواهد شد و ضرورت انجام چک پس از کوتاهی را بیشتر خواهد نمود.

سخن پایانی
در این مقاله سعی داشتیم تا در خصوص دو نوع از ابزار آرایشگری که کاربرد های مهمی در سالن های زیبایی دارند صحبت کنیم. قیچی و شانه آرایشگری دو ابزار مهم است که ما در این مقاله به معرفی و بررسی انواع آن پرداختیم. در مقالات بعدی در خصوص معرفی انواع دیگر ابزار آرایشگری خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر