پوست و موى سالم

پوست شما مهم است!

١) تغذیه مناسب اثر بسیار مطلوبی روی پوست صورت دارد. میوه و سبزیجات تازه (بخصوص سبزیجاتی که رنگی هستند مانند هویچ، گوجه فرنگی و کرفس) را حتما در رژیم غذایی خود جای دهید.
٢) از خوردن سرخ کردنی ها و سس های چرب خودداری کنید. این را بدانید که اولین اصل برای داشتن پوست زیبا و شاداب، بدن سالم است.
٣) یکی از مهمترین مراقبت های پوست، تمیز نگاه داشتن آن است. گرد و غبار، آلودگی هوا، کم بودن رطوبت هوا از جمله عواملی هستند که باعث پیری زود رس می شوند.
٤) اگر آدامس به موهايتان چسبیده کمی روغن نارگیل به آن قسمت از مو بزنید، دو ساعت بعد آدامس به راحتی از مو جدا می شود.
٥) شوینده بدن: دو پیمانه از یک بدن شوی، یک پیمانه گلاب، چهار قاشق غذا خوری روغن نارگیل و ۲۰ الی ۳۰ قطره روغن اسطو خدوس را در یک بطری بریزید و مخلوط کنید، از این محلول به عنوان یک شوینده عالی بدن استفاده کنید و هربار قبل از مصرف آن را تکان دهید.
٦) لایه بردار: اگر می خواهید به عنوان یک لایه بردار از روغن نارگیل استفاده کنید، فقط باید مقداری نمک دریا به آن بى افزایید و پوست بدن را ماساژ دهید.
٧) لایه بردار ٢: ۲/۱ پیمانه شکر قهوه ای، ۲/۱ پیمانه نمک را در یک کاسه بریزید و یک قاشق غذا خوری آبلیموی تازه، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل و یک قاشق غذا خوری عسل به آن بی افزایید. مواد را خوب مخلوط کنید و یک تا دوبار در هفته از آن استفاده کنید.

٨) مرطوب کننده: اگر پوست خشک و پوسته پوسته ای دارید به مقدار مساوی روغن نارگیل و زیتون را باهم مخلوط کنید. در آخر چند قطره گلاب به آن بی افزایید.

٩) خمیر ریش: می توانید جای خمیر ریش به هنگام استفاده از تیغ، از روغن نارگیل استفاده کنید و نتیجه خوب آن را ببینید.
١٠) لوسیون بعد از اصلاح صورت: روغن نارگیل برای رفع التهاب پوست پس از استفاده از تیغ بسیار مناسب است.
١١) موم خانگی: اگر در خانه اپلاسیون انجام می دهید، قبل از شروع به کار، کمی روغن نارگیل به پوست بزنید تا پوست آماده شود. بعد از پایان کار هم با این روغن پوست را تسکین داده و موم را راحت از پوست پاک کنید.
١٢) لوسیون بعد از آفتاب سوختگی: یک پیمانه کره کاکائو، ۲/۱ پیمانه روغن نارگیل و چهار قاشق چایخوری روغن بادام شیرین را در یک قابلمه کوچک، روی حرارت بخار آب قرار دهید.
١٣) درمان پا: برای درمان خشکی و ترکیدگی کف پا، مقداری روغن نارگیل به محل بزنید و سنگ پا بکشید. مقدار روغن را بیشتر کنید. جوراب نخی به پا کنید و بگذارید یک شب بماند.
١٤) قارچ های بین انگلشتان: روغن نارگیل ضد قارچ و ضد باکتری است و به همین دلیل برای عفونت های قارچی بین انگشتان پا بسیار مفید است. روزی دو الی سه بار این روغن را به محل قارچ بزنید و جوراب بپوشید تا عفونت بر طرف شود.
١٥) بوی خوش پا: روغن نارگیل به دلیل آنتی باکتریال والبته خوشبو بودن باعث می شود که پا بوی بد نگیرد. برای نتیجه بهتر، می توانید مقدار کمی اسطو خدوس یا اسانس روغن لیمو به آن بی افزایید.
١٦) رفع خستگی: سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل و نصف فنجان ادویه مخلوط را در یک لگن آب ولرم بریزید و پاهای تان را در آن قرار دهید تا خستگی از آن بر طرف شود.