مراقبت از مو مردانه : 11 نکته برای مراقبت از مو مردان

برای مراقبت از مو بخصوص موی مردانه باید چندین نکته را همیشه رعایت کنید و برای حفظ موهای سالم تلاش کنید زیرا یک شبه نمیتوان به موی باکیفیت دست پیدا کرد و مواردی را باید همیشه رعایت کنید تا همیشه بتوانید موی سالم داشته باشید .

در میان این 11 نکته میتوان به مواردی همجون نحوه شستن موها ، ماسک مو و نحوه نگهداری صحیح از مو اشاره کرد که در ادامه به صورت تخصص به هریک از این نکات میپردازیم پس تا انتها با آس باربر همراه باشید .

نکات مهم برای مراقبت از مو مردانه

1. پوست سر خود را تمیز نگه دارید

پوست سر تمیز یک پوست سر سالم است. دکتر متیو لوپرسی ، جراح ارشد شرکت پیوند موی لئونارد ، می گوید ، اگر پوست سر به طور مرتب تمیز نشود ، در نتیجه تعادل میکروبیوم بهم می خورد .

“این باعث افزایش جمعیت باکتری و التهاب می شود که بر فولیکول ها تأثیر منفی می گذارد.”

فقط مطمئن شوید که بیش از حد موهای خود را نمی شوید ، زیرا این باعث می شود روغن های محافظ آن مو از بین بروند . اینکه هر چند وقت یک بار موهای خود را در هفته بشویید به نوع موهای شما بستگی دارد.

پوست سر خود را تمیز نگه دارید
برای مراقبت از مو برای مردان پوست سر خود را تمیز نگه دارید

2. محصولات باکیفیت برای موی خود خریداری کنید

این شامل همه مواردی است که برای موهای خود استفاده میکنید – از شامپویی که استفاده می کنید گرفته تا موم حالت دهنده.

دانستن نوع موهای خود – صاف ، فر ، موج دار ، نازک ، خشک – بهترین مکان برای شروع یافتن محصولات مناسب شماست.

محصولات باکیفیت برای موی خود خریداری کنید
مراقبت از مو مردانه : 11 نکته برای مراقبت از مو مردان 3

3. از همین امروز شروع کنید

مراقبت از موهای شما کاری دشوار یا وقت گیر نیست پس از همین امروز شروع کنید تا بتوانید یک موی باکیفیت داشته باشید .

رابرت جان ریتولد ، آرایشگر و صاحب مشترک Schorem Barbier ، می گوید اگر نگرانی خاصی مانند موهای شکننده ، موهای خاکستری و غیره دارید ، باید آن را بررسی کنید.

4. ثابت قدم باشید

خط گیری مرتب خط ریش و پشت گردن و اصلاح مرتب و به موقع مو در یک آرایشگاه تمیز مردانه میتوانید روند مراقبت از موی شما را تقویت کنید .

اگر در این مسیر همواره موارد را رعایت کنید میتوانید خیلی زود به موهای درخشان و سالم دست یابید پس سعی کنید خسته نشوید و همیشه این موارد را رعایت کنید .

5.برای موهای مشکی ( مراقبت از موی مشکی مردانه )

موهای مشکی انواع مختلفی دارند. این شامل صاف ، موج دار ، پیچ خورده یا گره خورده است. اما ، شما می خواهید مو را تغذیه کنید.

Jan-Rietveld می گوید: “استفاده از نرم كننده های مرطوب و شستشو كلیدی برای مراقبت از مو است ، در حالی كه شامپو را به یك یا دو بار در هفته محدود می كنید.”

اگر دوست دارید موهای کوتاه داشته باشید، مدیکو توصیه می کند که آن را هر سه هفته یا همین حدود کوتاه کنید. این کمک می کند تا ظاهری آراسته و شیک داشته باشید.

اگرچه موهای بلندی دارید ، سرمایه گذاری در محصولاتی که مخصوص موهای بافت سیاه ساخته شده اند بسیار مهم است.

از ترکیبات محبوبی که باید استفاده کنید شامل روغن آووکادو است. این اجزای مرطوب کننده “براقیت می بخشند و باعث زیبایی و زیبایی مو می شوند”.

6. برای موهای بلند( مراقبت از موی بلند مردانه )

برای مراقبت از موهای بلند مردانه ، باید هر 12 هفته یک بار اصلاح کنید. با این کار موها از انتهای شکاف خلاص می شوند و در واقع به شما کمک می کنند تا موهای خود را طولانی تر کنید.

به جای استفاده از محصولات نرم نگهدارنده ، موها را شل و حالت دهنده نگه دارید. برای این منظور ، Medico ژل نرم را توصیه می کند زیرا انعطاف پذیری بیشتری به مو می دهد.

بعلاوه ، سعی کنید از ابزارهای گرم کننده مانند سشوار ، صاف کننده یا بیگودی ، هر زمان که می توانید خودداری کنید. از آنجا که گرما به مو آسیب می رساند ، خشک کردن هوا سالم ترین گزینه شماست. همچنین ساده ترین گزینه است.

7. برای موهای سفید( مراقبت از مو سفید مردانه )

ممکن است این کار را دوست نداشته باشید اما خاکستری شدن بخشی طبیعی از پیری است و تقریبا برای اکثر افراد اتفاق می افتد .

بیشتر افراد قبل از 50 سالگی شروع به رشد موهای سفید می کنند.

این به دلیل کاهش سرعت تولید ملانین در مو است. این رنگدانه ای است که رنگ مو ، پوست و چشم شما را تیره می کند.

هنگامی که رشته ها فاقد ملانین باشند ، می تواند مو را به بافتی خشک و شکننده تبدیل کند. با مراقبت منظم از موهای خود و تغذیه آن با درمان های نرم کننده و مرطوب ، این مشکل را درمان کنید.

اگر از مسیر رنگ کردن مو استفاده کنید ، Medico می گوید که بهترین کار شما استفاده از رنگی است که با خاکستری مخلوط می شود.

“ترکیبی از رنگ را انتخاب کنید که حدود 50 درصد خاکستری و 50 درصد رنگ موی سفید شده را حفظ کند. این طبیعی تر به نظر می رسد .

در مورد حفظ رنگ ، Medico اطمینان می دهد که این کار آسان است. “شما فقط به یک شامپوی مناسب برای رنگ و یک قرار ملاقات هر چهار هفته با آرایشگر خود نیاز دارید.” همچنین ممکن است تصمیم بگیرید موهای خود را در خانه رنگ کنید.

8. مراقبت از موی فرفری مردانه

مدیریت موهای فرفری کار ساده ای نیست. شاید مجبور باشید با خشکی مو ، شکستگی و حجم زیاد مقابله کنید.

مدیکو می گوید ، انتخاب محصولاتی که بافت موی شما را تقویت کنند اولین قدم برای جلوگیری از این امر است. هدف این است که با موهای خود کار کنید ، نه در برابر آن.

همچنین مطمئن شوید که به طور مرتب از نرم کننده روی فرهای خود استفاده می کنید تا هیدراته بماند. موهای فر دارای خشکی هستند زیرا فرها رسیدن روغن به انتهای موها را دشوار می کند.

9. نکاتی برای مرطوب سازی مو

میزان آبرسانی به موهای شما با توجه به نوع موهای شما تعیین می شود.

Jan-Rietveld توضیح می دهد که اولین خط دفاعی در برابر خشکی انواع موها ، استفاده منظم از نرم کننده در امور شستشوی مو است.

“شامپو زدن به تنهایی باعث خشک شدن مو و شکستن آنها می شود ، بدون اینکه پوست سرتان را خشک کنید.”

موهایی با اندازه متوسط ​​فقط به نرم کننده نیاز دارند ، اگر بافت موی بسیار خوبی دارید پس از شستشو باید از نرم کننده استفاده کنید.

برای بافت های درشت مو – یا هر زمان که موهای شما تشنه تقویت آب بدن هستند – می گوید هر چند وقت یکبار از ماسک نرم کننده عمیق به جای نرم کننده استفاده کنید.

10. مراقبت از پوست سر خشک( مراقبت از مو مردانه برای موهای خشک)

برخی علت ها باعث به وجود آمدن پوست سر خشک میشود مانند عدم نوشیدن آب کافی.

صرف نظر از مقصر ، یکی از اولین کارهایی که می توانید برای درمان و جلوگیری از خشکی پوست سر انجام دهید ، استفاده از محصولات مناسب است.

یک محصول را انتخاب کنید که حاوی روغن درخت چای باشد زیرا دارای خواص ضد عفونی کننده ، ضد قارچ و آنتی بیوتیک است.

مدیکو می گوید: “هر روز از آن استفاده کنید تا خشکی پوست سر برطرف شود و یک بار هم که شده استفاده کنید ، هفته ای یکبار مصرف خود را تغییر دهید و کم کم آن را کم کنید وبعد به استفاده از شامپوی روزمره خود برگردید.

همچنین بسیاری از داروهای خانگی وجود دارد که می توانید از مواد طبیعی مانند روغن نارگیل ، درخت چای ، یا آلوئه ورا استفاده کنید.

11. برای موهای چرب ( مراقبت از مو مردانه برای موهای چرب)

موهای چرب معمولا اذیت کننده هستند و کمتر کسی آن را دوست دارد .

موهای چرب در نتیجه تولید روغن بیش از حد پوست سر شماست. این می تواند توسط چندین عامل مختلف مانند شستن بیش از حد موها ، عادات بهداشتی و ورزش شدید ایجاد شود.

یکی از راه های مقابله با روغن اضافی خرید شامپویی است که حاوی منتول نعناع باشد.

مدیکو توضیح می دهد: “این ماده در بسیاری از شامپوهایی که در داروخانه فروخته می شود یافت می شود و به خشک شدن پوست سر و مو کمک می کند.”

منبع