مدل مو ارتشی

مدل مو ارتشی در اصل یک مدل مو منتسب به نیروهای نظامی است. نیروهای نظامی عموما به دنبال مدل مویی هستند که ساده بوده و نیازی به مرتب کردن نداشته باشد. در عین حال یک افسر ارتش هرگز اجازه نمیدهد که ظاهر نامرتبی داشته باشد. پس مدل موی نظامی یا مدل موی ارتشی یک مدل موی رسمی، تمیز و مرتب و بدون نیاز به رسیدگی بیش از اندازه است.

مدل موی ارتشی، منظم و ساده بوده، نیازمند رسیدگی زیادی ندارد و همانند شخصیت افراد نظامی، نشان دهنده یک شخصیت محکم و قوی و در عین حال منظم و با جذبه است.

در واقع یک مدل خاص به اسم مدل موی ارتشی وجود ندارد و نیروهای نظامی مدل های مختلفی از مو را استفاده میکنند. به عنوان مثال مدل موی نیروی نظامی ایران یک موی کوتاه و ساده است که احتمالا تمامی پسرها در دوره خدمت سربازی این مدل مو را تجربه کرده اند.

مطلب پیشنهادی: گریم داماد: گریم حرفه ای داماد در آرایشگاه آس

8 مدل مو ارتشی معروف در دنیا

برای آشنایی شما با انواع مدل موی نظامی 8 مدل معروف مو در بین نظامیان دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا مدل موی ارتشی خود را انتخاب کنید.

1- کوتاه کردن مو با ماشین اصلاح یا Buzz Cut

شاید اولین مدل مویی که به عنوان مدل موی ارتشی به ذهن شما میرسد و احتمالا در سربازی هم تجربه کرده اید کوتاه کردن یک دست و یکنواخت مو با استفاده از ماشین اصلاح است. اگرچه در ذهن شما این یک مدل مو به حساب نمی آید، اما این مدل در دنیا به اسم Induction Cut یا Buzz Cut معروف است. یک کوتاهی ساده، یکنواخت که گاهی با سطح موی صورت هم طراز شده و فرم جذابی به خود خواهد گرفت.

مدل موی باز کات این مدل مو برای کسانی که صورت‌های مربعی یا بیضی دارند، عالی است. مزیت دیگر این مدل مو عدم نیاز به رسیدگی است و اولین مدل مو در شرایط نظامی و جنگی است.

مدل موی نظامی
مدل موی ارتشی

2- مدل موی فید

مدل موی فید که امروزه یکی از محبوب ترین مدل های مو در بین نوجوانان است، در اصل یک مدل موی نظامی است. مدل موی فید در ابتدا در ارتش آمریکا استفاده شد. یکی از علت های استفاده از مدل موی فید تمایل نیروهای نظامی به حالت دادن به موها بود و این افراد که ملزم به استفاده از مدل موهای کوتاه بودند با ایجاد حالت فید در اطراف مو و بلندتر گذاشتن بخش بالایی عملا مدل موی فید ابداع شد. البته انواع فید که امروزه در بین جوانان مرسوم هست، همه مدل موی ارتشی نیستند و فقط فید کلاسیک را میتوان به عنوان مدل موی ارتشی معرفی کرد.

مدل موی فید نظامی
مدل مو ارتشی 8
مدل موی فید ارتشی
مدل مو ارتشی 9

3- مدل موی باش کات

butch در لغت به معنی حالتی است که به صورت سنتی به عنوان یک حالت مردانه شمرده میشود. عملا بوچ کات را میتوان کوتاهی موی مردانه عنوان کرد. بوچ کات یکی از مدل موهای معروف ارتشی است. بوچ کات نوعی کوتاهی مو است که در آن موهای بالای سر در تمام جهت ها کوتاه می‌شود. قسمت بالایی و قسمت بالایی پشت و پهلوها به طول یکسان، معمولاً بین 1⁄4 تا 1⁄2 اینچ، به دنبال خط سر کوتاه می شوند. موهای زیر قسمت بالایی پهلوها و پشت سر با ماشین اصلاح کوتاه یا نیمه کوتاه می‌شوند، مشابه با روش Crew Cut.

این مدل مو، ساده، مرتب ، رسمی و خوش فرم بوده و به عنوان یکی از معروف ترین مدل موی نظامی شناخته میشود.

Soldier with crew cut 01 مدل مو ارتشی

4- مدل موی خدمه یا Crew Cut

یکی از نمادین‌ترین مدل‌های موی نظامی که به دلیل شکل قابل شناسایی و تناسبات ساده‌اش معروف است، مدل موی خدمه‌ای، مدل موی الهام‌گرفته از ارتش است. این نوع از کوتاهی همچنین برای نمایان کردن بیشتر فرم صورت شما عالی است. در حالی که تمام موها به شکل مخروطی سر کوتاه شده است، طولانی ترین قسمت مو در جلوی خط مو قرار دارد.

مدل موی خدمه
مدل مو ارتشی 10
مدل موی خدمه
مدل مو ارتشی 11

جمع بندی:

البته! مدل موی ارتشی یا “Military Haircut” یکی از مدل‌های مردانه‌ی کلاسیک و زمانی است که اصالت خود را از نظامیان و افراد درخدمت ارتش می‌یابد. این مدل مو در طی سال‌ها به محبوبیتی خاصی نیز در میان عموم مردم دست یافته است. در زیر برخی از ویژگی‌ها و انواع این مدل مو را بررسی می‌کنیم:

  • سادگی و کاربردی: مدل موی ارتشی بسیار ساده و عملی است. این سادگی و کارآمدی باعث شده تا بسیاری از مردان آن را بپسندند.
  • تمیز و مرتب: این مدل مو با توجه به طول کوتاه موها، یک ظاهر تمیز و مرتب ایجاد می‌کند.
  • سهولت نگهداری: با توجه به کوتاه بودن موها، نگهداری و شست‌و‌شوی این مدل مو بسیار آسان است.

انواع مختلف:

  • Buzz Cut: یکی از معروف‌ترین مدل‌های ارتشی که تمام سر به طور یکنواخت کوتاه شده است.
  • Crew Cut: این مدل بالاي سر را کمی بلندتر نگه می‌دارد و کنارها و پشت سر را کوتاه می‌کند.
  • Undercut: در این مدل، کنارها بسیار کوتاه شده و قسمت بالای سر نسبتاً بلندتر باقی می‌ماند.
  • High and Tight: این مدل بسیار کوتاه است و فقط کمی مو در قسمت بالای سر باقی می‌گذارد.
  • و …

نکات:

  • این مدل‌ها معمولاً به خوبی با شکل‌های مختلف صورت سازگار هستند.
  • بسیاری از افراد غیرنظامی نیز به دلیل ظاهر منظم و کم‌نگهداری این مدل مو را انتخاب می‌کنند.
  • انتخاب مدل موی ارتشی مناسب به مشورت با آرایشگر حرفه‌ای بستگی دارد تا بتوانید مدلی را انتخاب کنید که به شکل صورت و سبک زندگی شما بخورد.

در کل، مدل موی ارتشی یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال یک ظاهر مرتب، ساده و بی‌دردسر هستند.


سالن آرایشگاهی VIP آس یکی از سالن‌های آرایشگاهی برتر کشور است که در محل فلکه دوم تهرانپارس قرار گرفته است. آرایشگاه مردانه آس تحت مدیریت محمد کاشانی اداره شده و خدمات پیرایش و کوتاهی مو، گریم داماد، پاکسازی صورت و انواع خدمات آرایشگاهی مردانه را به مراجعین محترم ارائه میکند. برای رزرو وقت قبلی آرایشگاه آس میتوانید با شماره های درج شده در سایت و یا از طرق دکمه رزرواسیون آس اقدام به رزرو وقت نمایید .