مدل موی فید ( Fade )

مدل مو به عنوان جزء جدایی ناپذیر مد و فشن به سرعت زیادی در حال تغییر است و روز به روز شاهد ورود مدل های جدیدی از آرایش موی مردانه هستیم. البته در این میان مدل هایی وجود دارد که همیشه طرفداران خود را دارد و هیچ وقت از مد نمی افتد. یکی از این مدل ها مدل فید یا مدل محو یا مدل موی سایه روشن است. فید سالهاست که پر طرفدارترین مدل در سراسر دنیاست.

تاریخچه مدی موی فید : اولین بار چه کسی مدل موی فید را ابداع کرد ؟

مدل موی سایه روشن یا مدل فید اولین بار در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت و اولین بار به مدل موی نظامی یا Military معروف بود. زیرا این مدل در میان سربازان و افسران ارشد ارتش آمریکا محبوب و معروف شده بود. چند سال بعد مدل موی پامپادور به لطف خواننده معروف آمریکایی Elvis Presley در میان جوانان بسیار محبوب و پرطرفدار شد و طرفداران مدل فید به شدت کاهش پیدا کرد.

اما مدل پامپادور مدلی نبود که بتواند مدت زیادی در رتبه اول باقی بماند و در اواخر قرن 80 میلادی دوباره مدل موی فید به عنوان بهترین مدل موی مردانه شناخته شد. و تا به امروز به جرات میتوان گفت که فید یکی از پر طرفدار ترین مدل های موی مردانه بوده است.

دلیل محبوبیت مدل موی فید

شاید امروزه جوانانی که مدل موی فید را انتخاب میکنند دلیل محبوبیت این مدل را بیشتر ظاهر فرد میدانند اما در واقع مدل فید به علت عدم نیاز به رسیدگی زیاد و مرتب ماندن مو برای مدت طولانی محبوبیت زیادی پیدا کرده. همانطور که گفته شد ابتدا مدل موی فید کلاسیک به عنوان مدل موی نظامی معروف بود و نظامیان به دلیل کمبود وقت برای رسیدگی به موهای خود مدل موی فید کلاسیک را انتخاب میکردند.

انواع مدل موی فید

کوتاهی مو با تکنیک فید نه تنها به دلیل ظاهر مرتب و زیبای آن، بلکه به دلیل کاربردی بودن آنها نیز مورد توجه است. شما نیازی به صرف زمان و هزینه زیادی برایمرتب کردن موهای خودتان ندارید ، زیرا مدل موی فید پس از اصلاح مو در آرایشگاه مردانه، ظاهر فوق العاده خود را برای 14-28 روز حفظ می کند.

انواع فید بر اساس نحوه انتقال از حالت کاملا تراشیده تا حالت موهای بلند بوجود آماده و بر این اساس 5 نوع اصلی مدل برای مدل موی فید وجود دارد و انواع دیگر مدل موی فید از ترکیب این 5 حالت به وجود می آید.

فید کلاسیک :

نوع Low Fade یا فید کم که به مدل موی فید کلاسیک هم معروف است. در این حالت تراشیدن موها را در ناحیه گردن شروع شده ، به تدریج به سمت تاج انتقال پیدا میکند. انتقال به صلاحدید شما می تواند ناگهانی یا روان باشد. مدل فید کلاسیک پرکاربرد ترین مدل فید است.

فید کلاسیک

مدل Medium Fade یا فید متوسط که به آن Mid Fade نیز گفته میشود:

این گزینه کوتاه مو نیز کلاسیک نامیده می شود ، زیرا این مدل پایه و اساس بوجود آمدن مدل موی فید بود که در ارتش آمریکا رایج بود. با این مدل مو ، ناحیه گیجگاهی-پس سری تراشیده می شود یا تا حد امکان کوتاه می شود، و کمی از گوش ها عبور می کند. این ترکیب یک تصویر دقیق و زیبا از صاحب مدل مو را تشکیل می دهد.

medium fade مدل موی فید ( Fade )

مدل High Fade یا فید زیاد:

اصلاح مدل مو را می توان زیاد و جسورانه نامید ، زیرا شامل ایجاد یک مدل موی کوتاه با خط انتقال به رشته های بلند 5 سانتی متر از تاج است.

man high fade مدل موی فید ( Fade )

فید با قیچی

در این روش آرایشگر تمام کار فید را با قیچی انجام میدهد و کمتر از ماشین اصلاح استفاده میشود. این نوع فید، نوع بسیار ملایمی از فید خواهد بود.

Scissor Fade مدل موی فید ( Fade )

فید بلند یا Longer Fade

اغلب این نوع مدل مو با Undercut اشتباه گرفته می شود. در این حالت منطقه فید به سرعت به سمت موی بلند حرکت میکند.

long fade haircut messy edgy مدل موی فید ( Fade )

لازم به ذکر است که روش فید با توجه به گسترگی و محبوبیت زیاد انواع مختلفی را پیدا کرده و آرایشگران مردانه در سراسر دنیا انواع مختلفی از این روش را ابداع کرده اند. اما اکثر انواع فید ترکیبی از انواع اصلی روش فید بوده و بسته به موی فرد مراجعه کننده اجرا خواهند شد. برخی از انواع مدل فید مانند مدل Curly Taper Fade کاملا به نوع و جنس موی مراجعه کننده بستگی داشته و عملا نوعی از فید محسوب نمیشود.