چگونه ریش مناسب فرم صورت خود را انتخاب کنیم

اصلاح ریش یکی از بهترین راه ها برای تغییرات چشمگیر در ظاهر شما است. اگر مدل ریش مناسب فرم صورت خود را انتخاب کنید و می تواند معجزه کند.

مدل ریش هایی که در این مطلب از آس باربر به آن اشاره میکنیم مناسب صورت های گرد ، بیضی ، مربع ، قلب و مستطیل است که میتوانید با توجه به فرم صورت خود مدل ریش خودتون رو انتخاب کنید .

اگرچه ریش مناسب ویژگی های شما را تقویت می کند ، ساختار استخوان شما را تکمیل می کند و حتی چند سال از ظاهر شما می تراشد ، اما یک اشتباه کاملاً برعکس عمل می کند.

بنابراین ، چگونه می توانید بدون استفاده از آزمون و خطا ، از سبک ریش مناسب مطمئن شوید؟ ساده است . برخی از اندازه گیری های سریع را در آینه انجام دهید ، فرم صورت خود را یادداشت کنید و به توصیه های زیر توجه کنید.

فرم صورت شما چیست ؟

قبل از شروع کار برای اصلاح برخی از موهای صورت ، باید تعیین کنید که صورت شما در کدام دسته از فرم ها قرار می گیرد. برخی به شما خواهند گفت که تا هفت نوع مختلف صورت وجود دارد ، اما به منظور ساده نگه داشتن همه چیز ، همه چیز را می توان در پنج مورد قرار داد: گرد ، بیضی ، مربع ، قلب و مستطیل.

چگونه فرم صورت خود را اندازه گیری کنیم ؟

برای اینکه بفهمید فرم صورت شما چیست ، باید چند اندازه گیری اصلی را یادداشت کنید. آن ها هستند:

  • پیشانی: فاصله‌ی میان بالاترین نقطه‌ی قوس یکی از ابروها تا بالاترین نقطه‌ی قوس ابروی دیگر را اندازه بگیرید.
  • فاصله‌ی بین گونه‌ها: برجسته‌ترین نقطه‌ی دو گونه را که زیر گوشه‌ی بیرونی چشم قرار دارد پیدا کنید و فاصله‌ی بینشان را اندازه بگیرید.
  • خط فک: فاصله‌ی بین نوک چانه تا محلی که استخوان فک در زیر گوش به سمت بالا زاویه‌دار می‌شود، اندازه بگیرید. این اندازه را دو برابر کنید تا اندازه‌ی کل خط فک را به دست بیاورید.
  • طول صورت: فاصله‌ی بین مرکز خط رویش مو تا نوک چانه را اندازه بگیرید.

پس از دستیابی به این جزئیات ، به اشکال زیر نگاه کنید تا ببینید که کدام اندازه ها را از نزدیک توصیف می کند.

صورت گرد

در فرم صورت گرد فاصله‌ی بین گونه‌ها با طول صورت تقریبا برابر است. اندازه‌ی پیشانی و خط فک هم تقریبا برابر ولی کمتر از دو اندازه‌ی قبلی است. زوایه‌ی فک نرم است و محل آن چندان پیدا نیست.

صورت بیضی

طول صورت از فاصله‌ی بین گونه‌ها و اندازه‌ی پیشانی از طول خط فک بیشتر است. زاویه‌ی گوشه‌های فک بیشتر از این که تیز باشد، گرد است.

صورت مربع

در فرم صورت مربع تمام اندازه‌های به دست آمده به هم نزدیک هستند. زاویه‌ی فک تند و تیز است.

صورت قلبی

در فرم صورت قلبی اندازه‌ی پیشانی از فاصله‌ی بین گونه‌ها و اندازه‌ی خط فک بیشتر است. چانه حالت نوک تیز دارد.

صورت مستطیل

در صورت مستطیلی طول صورت از تمام بخش‌ها بیشتر است. اندازه‌ی خط فک، پیشانی و فاصله‌ی بین گونه‌ها به هم نزدیک است

انتخاب ریش مناسب با فرم صورت شما

وقتی به این فکر می کنید که چه نوع ریشی با فرم صورت شما بهتر کار می کند ، مهم است که هدف نهایی را درک کنید. هدف ما تعادل بین صورت و موهای صورت است – صورتهای قلبی ، گرد و ….

ما همچنین می خواهیم خطوط ضعیف را تیز کرده و هر قسمت از ساختار استخوان را که بیش از حد زاویه دار است ، نرم کنیم. با رعایت نکات زیر می توان به همه این موارد دست یافت.

بهترین ریش برای صورت گرد

بهترین ریش برای فرم صورت گرد
چگونه ریش مناسب فرم صورت خود را انتخاب کنیم 6

سبک های کلیدی: ریش کوتاه جعبه ای / Goatee & Stubble / Van Dyke
مهمترین اهداف در هنگام برخورد با صورت گرد ، هر نوع مدل ریشی که انتخاب شده باید در کناره ها کوتاه تر شود ، باید به قسمت پایین صورت حجم اضافه کند و باید مرتب باشد تا به چانه و خط فک شکلی بدهد.

یک مدل ریش کوتاه را انتخاب کنید که در کناره ها کوتاه باشد و طول و شکل را به چانه اضافه کند. یک ریش کوتاه و جعبه ای این کار را انجام می دهد .

بهترین ریش برای صورت بیضی

ریش برای صورت بیضی
ریش برای صورت بیضی

سبک های کلیدی: ریش کامل / ریش / ریش کوتاه جعبه ای
خبر خوب: اگر آنقدر خوش شانس هستید که صورت بیضی شکل دارید ، گزینه های مدل ریش شما تقریباً بی حد و مرز است. تا زمانی که به خوبی آراسته و پر باشد ، دلیلی ندارد که ظاهر خوبی نداشته باشد.

فقط مطمئن شوید که آنها را مرتب نگه دارید و حتی ممکن است روی یک روغن ریش یا مرطوب کننده مواد غذایی سرمایه گذاری کنید .

بهترین سبک ریش برای صورت مربع

ریش برای صورت مربعی
ریش برای صورت مربعی

سبک های کلیدی: ریش دایره ای / ریش کامل مخروطی /
در صورت مربع شما یک خط فک دارید که باید به آن افتخار کنید اما شاید بتواند با اندکی محو شدن همراه باشد. هدف در اینجا این نیست که از خطوط زاویه دار خود خلاص شوید ، فقط آنها را کمی نرم تر برای یک ظاهر کمتر تهاجمی است

مدل ها بلند به شرطی که در کناره ها کاملاً آراسته باشند خوب است. یک ریش کامل اما باکناره های مخروطی فکر کنید ، به طوری که قسمت عمده ای به عرض صورت اضافه نشود.

Stubble یکی دیگر از گزینه های خوب است که می توان زاویه های سخت را نرم کند ، مخصوصاً وقتی که طبیعی بماند و خیلی تراشیده نشود.

مقداری ریش را در اطراف دهان و چانه نگه دارید – یک ریش دایره ای این کار را انجام می دهد.

بهترین ریش برای صورت قلبی

ریش برای صورت قلبی
ریش برای صورت قلبی

سبک های کلیدی: ته ریش / گاریبالدی / ریش کامل
با پیشانی پهن و چانه باریک و نوک تیز ، صورت قلبی شکل بیشتر از مدل ریشهایی که به قسمت انتهایی صورت اضافه میکند بیشتر سود خواهد برد.

از هر چیزی که چانه را به سمت یک نقطه می کشد مانند ریش بزی یا پرفسوری دوری کنید .

سبک های کامل و سنگین بهترین عملکرد را خواهند داشت. به عنوان مثال یک ریش کامل کلاسیک. سبیل هم می تواند به ایجاد عرض در وسط صورت نیز کمک کند.

ریش برای صورت مستطیل

ریش برای صورت مستطیل
ریش برای صورت مستطیل

سبک های کلیدی: ریش / ریش / ریش کامل
اگر مدام خود را در قسمت “چرا صورت بلند دارم” سرزنش میکنید ، آخرین کاری که باید انجام دهید افزودن طول بیشتر به ریش است. به همین دلیل ماموریت شماره یک در مورد صورت مستطیل شکل ایجاد گونه های پرتر است .


ریش پرتر می تواند گزینه خوبی برای رسیدن به این هدف باشد. نکته کلیدی که باید به خاطر بسپارید ، زیاده روی نکردن در طول است ، بنابراین هر سبکی که به صورت شما عرض میدهد گزینه خوبی است .

چگونه فرم صورت خود را پیدا کنیم ؟

کافیست طبق آموزش های این مطلب عمل کنید و یا آن را به سالن آس بسپارید

بهترین فرم صورت برای ریش کدام است ؟

همه صورت ها فرم های زیبایی دارند و برای همه فرم های صورت مدل های متنوعی وجود دارد

سالن آس فرم صورت ما را تشخیص میدهد ؟

بله . سالن آس با توجه به فرم صورت شما اصلاح ریش و مو را انجام میدهد