راز موفقیت در آرایشگری چیست ؟ 7 مورد از مهمترین رازها

راز موفقیت در آرایشگری یکی از مباحثی است که معمولا علاقه مندان به این حرفه به دنبال آن هستند ، ما در ادامه قصد داریم تا شما را با مهم ترین عوامل موفقیت در ارایشگری آشنا کنیم .

آرایشگری شغلی بسیار عالی و نیازمند زمان است ، در این بین رازهایی برای موفقیت در ارایشگری وجود دارد که نیاز است هر فردی که قصد دارد تا در کار آرایشگری موفق شود بداند .

اگرتازه کار هستید که میتوانید با دیدن دوره های ارایشگری حرفه ای تبدیل به یک مدرن باربر بشوید اما اگر تمام این مسائل را فاکتور بگیریم در هر کاری دانستن رازهای موفقیت در مورد اون کار یکی از مسائلی است که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد پس تا انتهای مطلب با مجله آس همراه باشید .

راز های موفقیت در آرایشگری را بشناسید

هیچ شرکت ، سالن و یا برند نمیتواند به خودی خود تبدیل به یک برند محبوب بشود و برای تبدیل شدن به یک برند محبوب باید راز های موفقیت در آرایشگری را بدانید که ما در این مطلب در مورد آرایشگر حرف میزنیم .

  • چکار کنیم که به یک آرایشگر موفق تبدیل شویم ؟
  • چه خدماتی باید در سالن خود ارائه کنیم؟
  • آیا آرایشگری شغل خوبی است ؟

معمولا سوالاتی که ذهن افراد تازه کار را درگیر میکند سوالاتی از این قبیل هستند . اما ما میخواهیم یک پله به جلوتر برداریم و در مورد رازهایی صحبت کنیم که میتواند بازخورد بسیار خوبی را به شما و مشتریانتان ارائه کند .

1. خدمات خوبی به مشتریانتان بدهید

خدمات خوب آرایشگری
خدمات خوب آرایشگری

خدمات خوب یعنی چی ؟ خدمات خوب یعنی اینکه کار را برای مشتری راحت کنید ، از زمانی که با شما تماس میگیرد و وقت قبلی رزرو میکند تا زمانی که کارش تمام شده بهترین خدمات را به او ارائه دهید .

چرا که این کار باعث میشود تا یک مشتری راضی داشته باشید و یک مشتری راضی میتواند برایتان ده ها مشتری دیگر را بیاورد پس سعی کنید همیشه بهترین خود باشید .

خدمات خوب به مشتری یعنی بدانید چه چیزی میخواهد و دقیقا همان را برایش انجام دهید . سعی کنید در صورت امکان مشتریانتان را بعد از اصلاح به یک قهوه یا نوشیدنی دعوت کنید تا با خاطره خوب سالن شما را ترک کند .

اولین راز موفقیت در آرایشگری را برایتان گفتیم و قصد داریم تا در ادامه شما را با دیگر موارد موفقیت آشنا کنیم .

2. با دیگر آرایشگران تبادل داشته باشید ( دومین رمز موفقیت در آرایشگری)

با دیگر آرایشگران تبادل داشته باشید
راز موفقیت در آرایشگری چیست ؟ 7 مورد از مهمترین رازها 7

بسیاری شاید این کار را یک مورد نشدنی و یا منفی برداشت کنند اما نه ، اگر در جهت درست با دیگر آرایشگران تبادل داشته باشید بازخورد بسیار خوبی برای شما خواهد داشت و شما دومین راز موفقیت در آرایشگری را متوجه شدید .

آرایشگری را انتخاب کنید که هم سطح شما باشد ، اگر خدماتی متفاوت تر از شما ارائه میدهد میتوانید برخی مشتریانتان را که آن دسته از خدماتی را میخواهند که فقط همکار شما ارائه میدهد خوب او را به همکارتان معرفی کنید ومطمئن باشید او نیز همین کار را برای شما خواهد کرد .

در لایو های اینستاگرامی با همکارانتان در باره تکنیک های جدید صحبت کنید ، نظرات را بخوانید و پاسخ دهید بگذارید مردم به شما اعتماد کنند و بدانند که پرسش و پاسخ را خواهند داشت .

اگر میترسید که مشتریتان را از دست بدهید کاملا در اشتباهید ! وقتی شما در کارتان بهترین باشید اعتماد مشتری به یک آرایشگری دیگر امری است که به ندرت اتفاق می افتد و افراد معمولا یک آرایشگر خوب را ترجیه میدهند که به او اعتماد دارند .

3. بیاموزید و یاد بدهید ( سومین رمز موفقیت در آرایشگری)

بیاموزید و یاد بدهید
راز موفقیت در آرایشگری چیست ؟ 7 مورد از مهمترین رازها 8

اگر یک مستر آرایشگر هم باشید باز هم باید بیاموزید و بیاموزید ! علم آرایشگری نیز همزمان با تکنولوژی و دیگر علم ها در حال پیشرفت است و اگر شما درجا بزنید چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد ؟

دانستن اینکه آموزش دیدن و آموزش دادن یکی از مهمترین راز موفقیت در آرایشگری است ، میتواند مسیر شما را عوض کند و شما را به آموزش دیدن بیشتر ترغیب کند.

اگر بخواهیم نگاهی به افراد موفق بیندازیم باید بدانید که اکثر آنها دائم در حال آموختن و آموزش دادن بوده اند ، بیاموزید و دانسته هایتان را به دیگران آموزش بدهید و این خود یک راه درآمدزا برای شما خواهد بود .

اگر از علم آرایشگری ، تکنیک ها و … عقب بمانید خیلی زود مشتریانتان را از دست خواهید داد پس بد نیست که در ماه زمانی را برای خواندن کتاب ، شرکت در سمینار ، دیدن ویدیو و یادگرفتن تکنیک های جدید این حرفه ، اختصاص بدهید .

خیلی زود تفاوت را احساس خواهید کرد ، پس فراموش نکنید که سرمایه گذاری روی دانش خودتون توی این حرفه یک امر مهم و ضروری به حساب میاد

4. شبکه های مجازی خودتون رو قوی تر کنید

شبکه های مجازی خودتون رو قوی تر کنید  ( چهارمین رمز موفقیت در آرایشگری)
راز موفقیت در آرایشگری چیست ؟ 7 مورد از مهمترین رازها 9

فعالیت در شبکه های اجتماعی برای آرایشگران این روزها یک امر کاملا ضروری است ، اینکه چه محتوایی قرار است در پیج خود قرار بدهید به خودتان بستگی دارد .

میتوانید نمونه کارهایتان را بگذارید ، میتوانید آموزش های رایگان خودتون رو در پیج قرار دهید و یا آن را اختصاص بدهید به چالش با مشتریان که در عنوان بعدی به بحث چالش میپردازیم .

از واتس آپ و هر شبکه ای که میتواند ارتباط شما با مشتریانتان را در هر شرایطی و هر مکانی حفظ کند استفاده کنید . شما باید بدانید که مشتری وقتی که از سالن شما میرود تازه بحثشروع میشود و باید کاری کنید تا دوباره پیش شما برگردد .

و برگشتن مشتری به چند فاکتور بستگی دارد ، خدمات ، پیگیری ، سالن تمیز ، قیمت مناسب ، خدمات قبل اصلاح ، خدمات پس از اصلاح .

5. با مشتریانتان چالش ایجاد کنید

با مشتریانتان چالش ایجاد کنید  ( پنجمین رمز موفقیت در آرایشگری)
راز موفقیت در آرایشگری چیست ؟ 7 مورد از مهمترین رازها 10

اخیرا چندین پیج اینستاگرام را دیدم که آرایشگران با مشتریان خود چالش انجام میدهند ، اینکه شما از اصلاح موی مشتری خود فیلم بگیرید شاید جالب نباشد و مشتری را ناراضی کند .

اما اگر این فیلم گرفتن همراه با یک چالش برای شما و مشتریتان همراه باشد موضوع متفاوت است ، به طور مثال من آرایشگرانی را دیدم که با مشتریان خودشان کلیپ های تیک تاک درست میکنند و آنها را به چالش میکشند ، این یکی از راز های موفقیت در آرایشگری و رشد برندینگ شما خواهد داشت

اگر بدانید تاثیر روانی بروفاداری مشتری چقدر زیاد است قطعا برنامه های تفریحی بیشتری را به مشتریانتان رائه میدهید و آن ها را با خاطره خوش به خانه یا محل کارشان میفرستید .

چرا با مشتریان چالش انجام دهیم ؟

  • هنگامی که مشتری به سالن شما می آیند و وقتی شما چالش با مشتریتان انجام میدهید و این ویدیو را برای او میفرستید او شما را تگ خواهد کرد و این یک حرکت مثبت در جهت رشد کانال اینستاگرام یا تیک تاک شما خواهد بود
  • با این کار ، از نظر روانشناسی روی مشتری خود تاثیر مثبتی میگذارید و او خوشحال است و تا چندیدن دقیقه بعد از ترک سالن آرایشگاه به این موضوع فکر میکند و باعث میشود برند شما در ذهن او بماند
  • با توجه به رشد شبکه های اجتماعی شما نیز باید همسو باشید و بتوانید کاری کنید تا در بین افراد بیشتری دیده شوید و در نتیجه مشتریان بیشتری داشته باشید .

6. وبسایت داشته باشید

وبسایت داشته باشید ( ششمین رمز موفقیت در آرایشگری)
راز موفقیت در آرایشگری چیست ؟ 7 مورد از مهمترین رازها 11

داشتن یک وبسایت برای آرایشگر امری مهم است و تاثیر زیادی بر کیفیت و اعتماد سازی خواهد داشت ، شما در وبسایتتان میتوانید نمونه کارهایتان ، رزرو وقت قبلی ، مدل مو های جدید و مطالب مفید را قرار بدهید تا بتوانید از طریق گوگل هم مشتریان جدیدی را داشته باشید .

علاوه بر این وبسایت کمک زیادی میکند تا مشتریان شما را یک آرایشگر کامل بدانند و این یکی از دیگر رمزهای موفقیت در آرایشگری است .

داشتن یک وبسایت به شما کمک میکند همیشه یک کارت ویزیت دیجیتال در فضای وب داشته باشید . بسیاری از مشتریان برای یافتن خدمات مناسب در گوگل به جستجو میپردازند و اگر شما در این نتایج نباشید از رقبا عقب خواهید ماند .

7. لوکیشن مهم هست و نیست !

اینکه شما در شمال شهر یک سالن داشته باشید قطعا کلاس کاری شما را بالا خواهد برد ، اما اگر در منطقه خود هم بهترین باشید یعنی یک قدم جلو هستید .

اگر در محلی که در آم مغازه یا سالن دارید سعی کنید در محل خود مشتریان را راضی نگه دارید تا زمانی اگر خواستید سالن خودتان را تغییر دهید مشتریان قدیمی به دیدنتان بیایند .

همیشه لوکیشن اهمیت زیادی داشته اما اگر شما در هر منطقه ای سالن داشته باشید ولی نتوانید به صورت منطقه ای مشتریان را جذب کنید داشتن یک سالن در شمال شهر هم کمکی به شما نمیکند .

پس در نظر داشته باشید که در همان منطقه ای که مغازه یا سالن دارید بهترین آن منطقه باشید .

سوالات متداول

آیا لوکیشن آرایشگاه رمز موفقیت محسوب میشود ؟

اگر شما در منطقه ای که هستید نتوانید مشتریان خود را راضی نگه دارید ، داشتن یک سالن در بهترین نقطه تهران هم کمکی به شما نمیکند

راز موفقیت در آرایشگری چیست ؟

در این مطلب به 7 مورد اشاره کردیم که برای تبدیل شدن به یک آرایشگر موفق باید در نظر داشته باشید

آیا وقت مشاوره هم دارید ؟

بله میتوانید از قسمت تماس با ما با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید