4 مرحله ساده برای داشتن پوست سالم

برای داشتن پوست سالم نیاز است تا برخی موارد را رعایت کنید ، در این مطلب از آس باربر قصد داریم تا شما را با 4 مرحله ساده برای داشتن پوست سالم آشنا کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید .

پوست سالم باعث خوشحالی هر فردی خواهد شد و میتواند نقش مهمی در سلامت و ظاهر شما داشته باشد ؛ بسیاری از ما این مطلب را نمیدانیم که چگونه و خیلی ساده بتوانیم از پوست خود مراقبت کنیم و پوست سالم داشته باشیم .

مردان به طور متوسط ​​بیش از 30 دقیقه در حمام هستند آن هم قبل از خروج از خانه . این بیش از 15 ساعت در هر ماه یا 180 ساعت در هر سال است.

اگر شما مردی هستید که می خواهید هر بار که از خانه بیرون می روید بهترین ظاهر را داشته باشید و هر بار که با افراد جدیدی ملاقات می کنید تأثیر خوبی از خود به جای بگذارید ، پس باید اطمینان حاصل کنید که کارهای روزمره مراقبت از پوست خود را انجام داده اید یا خیر !

جوش های قرمز ، صورت روغنی ، پوست خشک و پوسته پوسته ای که در حالی که با مردم صحبت می کنید بر روی همه شما باریده می شود آخرین چیزی است که می خواهید اتفاق بیفتد!

و نکته جالب در مورد همه اینها؟ داشتن یک روال مناسب مراقبت از پوست آسان است! این پایه و اساسی است که شما برای داشتن چهره ای زیبا به آن نیاز دارید و امروز ما در 4 مرحله ساده آن را تجزیه می کنیم تا پوست شما در بهترین حالت ظاهر شود.

  • مرحله 1: پاکسازی کنید
  • مرحله 2: لایه برداری کنید
  • مرحله 3: تونر
  • مرحله 4: مرطوب کنید

1. پاکسازی پوست

پوست تمیز پوست شادی است. اولین قدم این است که مطمئن شوید پوست خود را تمیز کرده اید ، بنابراین با شستن صورت با آب گرم شروع کنید. استفاده از آب گرم باعث از بین رفتن پوست مرده ، از بین بردن هر چیزی که از آخرین شستشو به صورت شما راه پیدا کرده و به باز شدن منافذ پوست کمک می کند ، تمیز کردن صورت را برای شما بسیار آسان می کند.

پس از شستشوی سریع ، شستشوی صورت مورد علاقه خود را کفی کنید و به آرامی صورت خود را بمالید. مالش بیش از حد سخت به پوست شما آسیب می رساند و چین و چروک زودرس را تشویق می کند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از فشار سبک و حرکات دایره ای کوچک استفاده می کنید تا از شر تمام چربی و تجمع پوست مرده خلاص شوید.

سپس پوست خود را با آب ولرم بشویید .

پاکسازی پوست
4 مرحله ساده برای داشتن پوست سالم 5

2. لایه برداری پوست

وقتی نوبت به لایه برداری پوست می رسد ، باید این کار را حداکثر 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید. همچنین باعث نرم شدن لایه برداری قبل از اصلاح می شود زیرا موهای صورت را نرم و بلند می کند و باعث می شود اصلاح راحت تری داشته باشید.

کار خود را با پخش اسکراب صورت در نوک انگشتان شروع کنید. آن را به آرامی و با حرکات دایره ای کوچک و آهسته در سرتاسر صورت خود قرار دهید ، مطمئن شوید که واقعاً روی بینی ، گونه و پیشانی خود تمرکز می کنید ، جایی که بسیاری از پوست های مرده می توانند به سرعت جمع شوند.

باید مراقب باشید تا زیاد لایه برداری کنید! لایه برداری صورت شما را از تمام روغن های طبیعی پاک می کند و چربی و PH طبیعی پوست شما را مختل می کند. هنگامی که این لایه محافظتی صورت شما به طور مداوم برداشته می شود ، پوست شما ممکن است قرمز و تحریک شود ، مستعد ابتلا به عفونت شود و حتی اگر این کار را به طور مداوم برای مدت طولانی انجام دهید ، حتی می تواند روند چین و چروک را تسریع کند.

لایه برداری پوست
4 مرحله ساده برای داشتن پوست سالم 6

3. تونر

استفاده از تونر سه دلیل دارد. تونرها به بازگرداندن PH طبیعی صورت کمک می کنند ، برای جلوگیری از عفونت صورت شما را ضد عفونی می کنند و به بسته شدن منافذ پوست ، جلوگیری از ورود باکتری کمک می کنند.

ما توصیه می کنیم تونر را روی پد صورت قرار داده و صورت خود را مالش دهید زیرا این امر به پاک شدن هر چیز دیگری که روی صورت شما است کمک می کند.

سعی کنید از تونرهایی که از موادی مانند الکل استفاده می کنند دور باشید زیرا باعث خشکی شدید صورت شما می شود. استفاده از یک تونر با ترکیبات طبیعی مانند روغن درخت چای و فندق گزینه های بسیار خوبی هستند که بسیار ملایم تر و به همان اندازه موثر هستند.

تونر پوست
4 مرحله ساده برای داشتن پوست سالم 7

4. پوست را مرطوب کنید

بعد از این که شما صورت خود را تمیز کردید ، همه آن پوست های مرده را لایه برداری کردید و تونر خود را استفاده کرده اید … صورت شما اکنون آماده برای مرطوب شدن است!

ما توصیه می کنیم روی یک مرطوب کننده خوب سرمایه گذاری کنید زیرا این امر تأثیر زیادی در سلامت پوست شما خواهد داشت! مرطوب کننده ها به آبرسانی به پوست شما کمک می کنند ، سلول های پوست را سالم و محکم نگه می دارند و روند پیری را کند می کنند.

با مقدار کمی شروع کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید. از مقدار زیادی استفاده نکنید زیرا ممکن است در نهایت بیشتر از نیاز خود استفاده کنید که در نهایت صورت شما چرب مبشود .

بسته به اینکه پوست شما به طور طبیعی خشک یا چرب باشد و نوع محیط زندگی شما در تعداد دفعات استفاده از مرطوب کننده تأثیر می گذارد. بعضی اوقات ممکن است مجبور شوید چندین بار در روز از آن استفاده کنید ، اما همیشه می خواهید صورت خود را مرطوب کنید ، هر زمان که مراقبت از پوست خود را به طور کامل انجام می دهید.

پوست را مرطوب کنید
4 مرحله ساده برای داشتن پوست سالم 8

نتیجه گیری

امیدواریم این راهنما در ایجاد برنامه روزمره مراقبت از پوست به شما کمک کرده باشد. با این 4 مرحله ساده ، به شما برای داشتن پوستی زیبا ، سالم و درخشان کمک میکند!