کراتینه کردن مو چیست و آیا عوارضی را به دنبال دارد؟

کراتین چیست؟

کراتین آلفا یک نوع پروتئین سازنده ی مو ، ناخن و پوست بدن انسان است که مو را تشکیل میدهد. کراتینه مو به معنی نرم کردن فولیکول های موی آسیب دیده به منظور داشتن موی لخت و نرم است.

کراتینه چیست؟

کراتینه عملی است که ماده ی کراتین را به روش های خاصی وارد فولیکول های مو کرده و باعث ترمیم ساختار مو میشود.

کراتینه

* به عنوان روشی موقت و نیمه دائمی برای براق کردن و صاف کردن موهای آسیب دیده و وز است که در آرایشگاه ها به مدت 90 دقیقه انجام می شود. به طوری که موها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین مو پوشش داده میشوند.

* برخلاف آنچه که گفته میشود محلول کراتین دارای سی در صد صافی و هفتاد درصد احیاست که ممکن است در برندهای مختلف متفاوت باشد و ماندگاری شرایط جدید مو با نگهداری مناسب حدود دو الی چهار ماه است.

کراتینه

ضررهای کراتینه :

کراتینه کردن برای مو هیچ ضرری ندارد حتی باعث ترمیم و تقویت بافت مو میشود.

اما نکته ای وجود دارد در مورد ضرر بخاریست که هنگام اتوکشی از مواد کراتینه خارج میشود این بخار دارای ماده سرطان زایی به نام فرمالدهید میباشد که استنشاق آن بسیار مضر و خطرناک است که باید آرایشگر و مشتری هردو هنگام عمل کراتینه از ماسک استاندارد استفاده کنند.

نتیجه اینکه کراتینه برای مو هیچ ضرری ندارد.

کراتینهعوارض فرمالدهید :

  • استنشاق فرمالدهید سوزش گلو، سرفه، خارش چشم و خونریزی از بینی را در پی دارد.
  • فرمالدهید موجود در مواد کراتین موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری ALS، بیماری های مزمنی هم چون آسیب به سیستم عصبی مرکزی، سردرد ، افسردگی، تغییرات خلقی، بی خوابی، حساسیت، اختلال حافظه و تعادل می شود .
  • مادران باردار در طول بارداری باید در مکان هایی که کراتینه مو انجام می شود قرار نگیرند و همچنین در این دوران به هیچ وجه موهای خود را کراتینه نکنند زیرا عوارض خطرناکی برای جنین و مادر دارد.
  • اگر دچار آسم، برونشیت یا هر گونه مشکل تنفسی دیگر باشید، نسبت به فرمالدهید حساس تر از دیگران خواهید بود و علائم قرار گرفتن در معرض فرمالدهید مانند آبریزش و سوزش چشم، سوزش گلو، خونریری بینی به محض تماس و استنشاق فرمالدهید بروز خواهند کرد.