چگونه آرایشگر حرفه ای شویم ؟ روش های تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای

برای اینکه به یک آرایشگر حرفه ای تبدیل شوید نباید فراموش کنید که شما هیچ وقت همه چیز را نمیدانید ! به این معنی که در بالاترین سطح از حرفه آرایشگری بازهم باید مطالعه کنید و خود را به روز نگه دارید .

آرایشگری یکی از قدیمی ترین حرفه های خدمات به مشتری است. مردم همیشه در مورد شکل ظاهری خود نگران بوده اند و مدل موها بخشی اساسی از آن هستند.

برای اینکه موهای خود را به درستی مدیریت و مرتب کنید آرایشگر حرفه ای یک الزام است. اگرچه زن یا مرد امروزی روش های زیادی برای کوتاه کردن و حالت دادن به موهای خود دارند ، اما گاهی اوقات مراجعه به آرایشگاه بهترین روش است .

اگرچه بسیار صادق باشم ، هنگامی که به یک آرایشگر مراجعه می کنید فقط مدل موی شما نیست ، بلکه یک تجربه منحصر به فرد را برای شما فراهم می کند.

در اینجا ما به آرایشگری به عنوان یک حرفه و آنچه شما برای تبدیل شدن به آرایشگر حرفه ای نیاز دارید ، نگاه می کنیم. بنابراین اگر علاقه زیادی به آرایش مو و انبوه محصولات مو دارید ، برای تحقق بخشیدن به سطح آرایشگری خودتان این مطلب را مطالعه کنید .

آرایشگر حرفه ای چه خصوصیاتی دارد ؟

آرایشگر حرفه ای چه کار میکند ؟
آرایشگر حرفه ای چه کار میکند ؟

آرایشگر موهای مشتری را کوتاه ، شامپو می کند ، اصلاح می کند و شانه می زند. آرایشگران معمولاً وقتی می خواهند ظاهرشان را تازه کنند ، با پیاده روی میروند و با مشتریان مخصوص خود حتی قرار ملاقات میگذارند.

به طور خلاصه آرایشگران مو را اصلاح میکنند ،پس از اصلاح موها را با شامپو میشویند. این کار همچنین شامل ضد عفونی یا شستشوی تجهیزات برش و مرتب نگه داشتن محیط سالن یا آرایشگاه است. بسته به نیاز مشتری ، آرایشگران ممکن است برای تکمیل خدمات مشتری از درمان های پوست سر یا رنگ مو استفاده کنند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دوره آرایشگری حرفه ای

آرایشگر شدن هم به مدارک تحصیلی و هم به آموزش نیاز دارد. در اینجا ما در مورد مدارک مورد نیاز برای گرفتن مدرک در ایران بحث می کنیم.

تحصیلات

برای آرایشگر شدن اولین قدم تکمیل دیپلم دبیرستان است . این شما را قادر می سازد تا در برنامه های آموزش آرایشگری ثبت نام کنید.

شرکت در یک برنامه آرایشگری مورد تایید دولت به شما کمک می کند تا مجوز راه اندازی آرایشگاه شخصی خود را دریافت کنید. در این برنامه ها ، آرایشگران روش های اصلاح مو ، بهترین روش های صنعت ، سرویس بهداشتی ، خدمات مشتری ، ایمنی و آماده سازی را می آموزند.

کارآموزی می تواند به عنوان جایگزینی برای برنامه های رسمی آرایشگری عمل کند. در یک دوره کارآموزی ، آرایشگران تجربه کار عملی با مشتریان واقعی و متخصصان باتجربه را کسب می کنند . با این حال ، آرایشگرانی که دوره های کارآموزی خود را می گذرانند هنوز لازم است مجوز خود را دریافت کننند و به طور قانونی به عنوان یک آرایشگر حرفه ای شروع به کار کنند.

آموزش

در بیشتر موارد آرایشگران پس از اتمام دوره های آرایشگری آموزش های لازم را دیده اند. برخی از سالن ها ممکن است به عنوان دستیار یا کارآموز به یک آرایشگر مبتدی نیاز داشته باشند و اینجا افراد مبتدی میتوانند تجربه کسب کنند .

آموزش در محل کار مهمترین قسمت شروع به کار آرایشگری است. این آموزش ها آرایشگران را در مورد محصولات و خدماتی که سالن ها ارائه می دهد آموزش می دهد. گاهی اوقات این شامل تبلیغات برای محصولات و خدمات مورد استفاده آن سالن یا مغازه است.

گواهینامه آرایشگری

گواهینامه های خاص برای سلمانی شدن ضروری نیست ، با این حال مجوز لازم است. برای داشتن پروانه آرایشگری فرد باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. همچنین با اتمام برنامه های آموزش آرایشگر و قبولی در آزمون به صدور مجوز نیاز دارد.

مهارت های که برای تبدیل شدن یه یک آرایشگر حرفه ای باید استفاده کنید

مهارت های لازم برای آرایشگری
مهارت های لازم برای آرایشگری

آرایشگر شدن فقط کوتاه کردن موهای مشتریان نیست. این درمورد ارائه یک تجربه آراستگی به آنها است که به آنها فرصت می دهد تا بهترین تجربه را داشته باشند . این معمولاً شما را ملزم می کند که به عنوان یک آرایشگر ، حرف مشتری های خود را بشنوید ، زمان مناسب را برای هر مشتری اختصاص دهید و غیره. ما در اینجا مهارت های اساسی مورد نیاز برای تبدیل شدن به بهترین آرایشگر را آورده ایم.

1. به جزئیات دقت کنید

هر مشتری که وارد مغازه شما شود چیز متفاوتی می خواهد. هیچوقت دو سر یکی نیستند و موهای روی آنها هم یکی نیست. برای جلب رضایت مشتری ابتدا باید دقیقاً آنچه آنها می خواهند را درک کنید تا بتوانید نزدیکترین نتیجه را برای آنها بدست آورید.

توجه به جزئیات خاص شما را قادر می سازد تا با هر مشتری به این مهم دست پیدا کنید. در حالی که کار شما را آسان تر می کند ، جزئیات بودن باعث می شود مشتری احساس امتیاز کند و وفاداری به مغازه شما را تضمین می کند.

2. خدمات خوب به مشتری بدهید

سالن ها و آرایشگاه های دارای خدمات معتبر مشتری بسیار راحت تر از طریق دهان به دهان تبلیغ می شوند تا فروشگاه هایی که خدمات عالی را بدون رضایت مشتری ارائه می دهند. این نشان می دهد ، تجربه خدمات به مشتری به اندازه کیفیت خدمات شما ارزشمند است.

3. ارتباطات

مهارت های ارتباطی در هر حرفه خدمات گرا مهم است . با این حال ، این فقط توانایی شما در برقراری افکار نیست بلکه توانایی درک مشتری نیز هست. توانایی درک نیازهای مشتری و توصیف کارآمد فرآیند نه تنها در وقت شما صرفه جویی می کند ، بلکه تجربه مثبتی نیز برای مشتری ایجاد می کند.

به طور مثال سعی کنید از طریق واتس آپ ، اینستاگرام ، فرم تماس سایت و غیره با مشتریان در ارتباط باشید و پاسخگوی آنها باشید ، سعی کنید رزرو وقت قبلی را از طریق سایت ، شبکه های اجتماعی و تلفن نیز ارائه کنید .

4. مدیریت زمان

اگر یکی از مغازه های محبوب در محله خود باشید ، ممکن است سالن آرایشگاه شما بسیار شلوغ باشد. اهمیت مدیریت زمان را نمی توان به اندازه کافی در هر محیط حرفه ای افزایش داد.

برای آرایشگری تفاوتی ندارد. شما باید ضمن تمیز کردن و نگهداری مغازه ، زمان مناسبی را برای هر مشتری اختصاص دهید. همه اینها بدون مدیریت زمان با کارایی حرفه ای تقریباً غیرممکن است .

آرایشگر حرفه ای یعنی

آرایشگر حرفه ای یعنی
آرایشگر حرفه ای یعنی

آرایشگری یکی از حرفه های منحصر به فرد است در اینجا 6 چیز وجود دارد که اگر می خواهید آرایشگر شوید باید انتظار آنها را داشته باشید و برای آنها آماده شوید:

  • دوره های طولانی مدت ایستاده و حرکت را تجربه خواهید کرد
  • برنامه ریزی برای دادن وقت به مشتری به صورت حضوری یا تلفنی
  • تماس نزدیک با افراد
  • استفاده از وسایل برش مو ، مانند قیچی ، تیغ و غیره
  • استفاده از موم ، لاک و ژل در صورت نیاز مشتری
  • رئیس خود باشید ، برنامه های کاری را مدیریت کنید و فروشگاه خود را در شرایط مطلوب نگه دارید.

چگونه آرایشگر حرفه ای شویم ؟

آرایشگر شدن مستلزم آن است که برخی از شرایط آموزشی و آموزشی را کامل کنید. با مراحل زیر می توانید آرایشگر شوید:

1. تحصیلات دبیرستان و دیپلم را به پایان برسانید

برنامه های رسمی آرایشگری نیاز به یک دیپلم کامل دبیرستان دارند . بنابراین فکر نکنید که برای سلمانی شدن نیازی به گذراندن دوره متوسطه ندارید .

2. دوره های آرایشگری را به اتمام برسانید

بعد از دبیرستان در یک برنامه آرایشگاه ثبت نام کنید . هر سازمان و کشور ساعتهای متفاوتی را برای تکمیل آموزش نیاز دارد که متناوباً با دانش متن و روشهای سخت شما را با تجربه غنی می کند.

3. در امتحان دریافت مجوز شرکت کنید

برای دریافت مجوز آرایشگری باید در آزمون صدور مجوز قبول شوید . برای ثبت نام در آزمون شما باید دیپلم آموزش و دبیرستان خود را نشان دهید. پس از قبولی در آزمون ، مجوز خود را دریافت می کنید و اکنون می توانید خود را یک آرایشگر حرفه ای بنامید .

مغازه و یا سالن خود را انتخاب کنید

پس از گرفتن مجوز می توانید جستجو برای یافتن محل مورد نظر برای افتتاح آرایشگاه یا سالن را شروع کنید. سعی کنید به عنوان یک مبتدی یک مغازه کوچک اجاره کنید و کار خود را ادامه دهید.

10 نکته برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای

10 نکته برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای
10 نکته برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای

آرایشگری یک کار متفاوت است و تازه کار بودن در محل کار ممکن است دلهره آور به نظر برسد. آرایشگران خوبی وجود دارد و آرایشگرهایی هم هستند که تحت هر شرایطی بهترین هستند.

برای دستیابی به بهترین ها فقط دست داشتن قیچی کافی نیست بلکه باید موارد دیگری نیز رعایت کنید تا مشتری از حضور در آرایشگاه شما احساس رضایت و خرسندی بکند. با این حساب ما 10 نکته برای برتری در حرفه آرایشگری شما ارائه می دهیم.

  • مهارت های فنی قوی ایجاد کنید. زمان لازم برای یادگیری نحوه استفاده از تجهیزات و مدیریت استانداردهای برش مو را از یاد نبرید
  • هرگز جستجوی و بررسی رقبا و تکنیک های روز را متوقف نکنید. آرایشگر بودن بیش از آنچه تصور کنید نیاز به خلاقیت دارد.
  • انرژی و نگرش مثبت شما نه تنها به همکاران و کارفرمایان کمک می کند. همچنین رضایت و وفاداری مشتری را تضمین می کند.
  • از اشتباهات خود بیاموزید اما اجازه ندهید در بررسی سبک ها و تکنیک های جدید شما را سرد کند.
  • یک سیستم قابل تنظیم ایجاد کنید. هر مشتری که می گیرید متفاوت است بنابراین نمی توانید فقط یک مدل برای همه چهره ها بزنید. به مشتریان خود نگاه کنید وآنها را اصلاح کنید تا متناسب با هیکل ، نوع بدن و ساختار صورت و غیره باشد.
  • سخت کار کنید و برنامه ریزی کنید تا از حد مجاز خود عبور کنید. ایستگاه کاری و تجهیزات خود را تمیز و ایمن نگه دارید.
  • فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام را راه اندازی کنید. فالوورها را جمع کنید و به مشتریان خود بگویید که برای شما عکس سلفی یا اعلام حضور بگذارند و شما را تگ کنند . اشتیاق خود را در مورد هر چیزی که مربوط به مو است در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. این تأثیر زیادی بر مشتری و کارفرمای شما از فداکاری شما ایجاد می کند.
  • کارت ویزیت بسازید
  • در سمینارها یا قرارهای آرایشگران شرکت کنید. شما ضمن یادآوری خلاقیت و آرزوهای شخصی خود ، از افراد حرفه ای یاد خواهید گرفت
  • مشتریان انعطاف پذیری را دوست دارند. برنامه های خود را برای خود ثابت نگه دارید ، با این حال به مشتریان خود زمان مناسبی را بدهید تا بتوانند بدون احساس فشار زمانی موهای خود را کوتاه کنند. با این کار می توانید وقت مناسب خود را که هر بار برای اصلاح موهای خارق العاده نیاز دارید ، اختصاص دهید.

سخن پایانی

در دو سال گذشته صنعت آرایشگری 45 درصد گسترش یافته است. این صنعت در سال 2017 7.5 میلیارد پوند درآمد کسب کرده است. این بدان معنی است که اگر بتوانید مهارت لازم را داشته باشید ، آرایشگر بودن یک حرفه مطمئن است.

اگر شما یک جوان مشتاق و علاقه مند به همه چیز مو هستید ، دیر نکنید. اگر این کار را نکرده اید ، دیپلم دبیرستان یا آرایشگاه خود را کامل کنید و شروع به درخواست مجوز کنید.

برای شرکت در دوره های حرفه ای و مدرن آرایشگری میتوانید از طریق دکمه زیر درخواست خود را ارسال کنید

کجا میتوانم یک آرایشگر حرفه ای شوم ؟ دوره حرفه ای آرایشگاه کجا ثبت نام کنیم ؟

سالن پیرایش آس جدیدترین آموزش ها را به شما میدهد و میتوانید در دوره های محمد کاشانی شرکت کنید

تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای چقدر زمان میبرد ؟

اگر مشتاق باشید حدودا 1 ساله میتوانید یک آرایشگر حرفه ای باشد

برای آرایشگری از کجا شروع کنیم ؟

میتوانید در دوره های اخذ مدرک آرایشگری شرکت کنید و سپس در یک سالن شروع به کار کنید به عنوان شاگرد تا تجربیاتتان را تقویت کنید