ماسک زیبایی برای فصل بهار و نحوه ی استفاده از آنها

ماسک زیبایی برای فصل بهار

با رسیدن فصل بهار، پوست احتیاج به مراقبت‌های ویژه‌ای پیدا می‌کند و اهمیت استفاده از ماسک زیبایی بیشتر نمایان میشود. این امر به دلیل افزایش دما، حساسیت به نور آفتاب و آلرژن‌ها یا محرک‌هایی مثل گرده گل و گیاهان می‌باشد.فصل بهار با شروع گرم شدن هوا و افزایش تابش نور خورشید با وجود فواید بسیار می تواند اثرات منفی و مضری هم بر روی پوست داشته باشد. مهمترین دلیل این آسیب ها زمان بیشتری است که در خارج از خانه می گذرانید. کودکان و نوجوانان به مناسبت شرایط خاص در فصول بهار و تابستان بیشتر در معرض مستقیم نور آفتاب هستند خصوصا پسرها بیشتر از استخر، دریا، محیط پارک و با پوششی کم استفاده می کنند.

 لوسیون پاک کننده کاهو
با فرا رسیدن فصل بهار، کاهو فراوان می شود. کاهو پاک کننده ای فوق العاده برای تسکین التهاب یا سوختگی پوست در اثر وزش باد و بهترین پیشنهاد برای ماسک زیبایی است. کاهو حاوی ویتامین، گوگرد، سیلیکون و فسفر است که همه این عناصر به بازگرداندن سطح pH طبیعی پوست و متعادل سازی رنگ چهره کمک می کنند.

مواد لازم :
نصف یک کاهو
۴ پیمانه آب
یک هشتم قاشق چایخوری بنزوئین (می توانید آن را از داروخانه ها تهیه کنید.)

طرز تهیه :
کاهو را در یک ماهیتابه قرار داده و آن را با آب بپوشانید. آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید به جوش بیاید. به محض جوشیدن، حرارت را کم کرده و بگذارید یک ساعت به آرامی بجوشد. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملاً خنک شود. آن را از صافی رد کرده و در بنزوئین مخلوط کنید. سپس آن را در یک بطری تمیز ریخته و در صبح یا شب برای پاک کردن پوست از این لوسیون استفاده کنید.

ماسک زیبایی برای فصل بهار و نحوه ی استفاده از آنها
ماسک زیبایی گل رز
رز، رمانتیک ترین شکوفه بهار است، و از بخت خوب ما، این گل یک قابض طبیعی است و در پاک کردن چربی و آلودگی پوست بسیار زیبا عمل می کند.

مواد لازم :
یک قاشق غذاخوری گلبرگ رز خشک
یک پیمانه سرکه سفید
نصف پیمانه گلاب

طرز تهیه :
گلبرگ های رز و سرکه را با هم مخلوط کرده و بگذارید به مدت دو هفته به همان حال بماند سپس، آن را از صافی رد کرده و با گلاب مخلوط کنید سپس این ترکیب را در یک بطری اسپری ریخته و روی یک تکه کتان تمیز پاشیده و به صورت خود بمالید.

ماسک جو دو سر و ماست چکیده:
جودوسر اثر نرم کنندگی زیادی بر پوست‌های خشک و خشن دارد و در درمان اگزما و آکنه نیز استفاده می‌شود. ترکیب آن با ماست و عسل، مخلوطی خارق العاده برای نرم کردن همه پوست هاست.

 

 مواد لازم
یک سوم فنجان جو دوسر
یک دوم فنجان آب داغ
یک قاشق غذاخوری عسل
یک تا ۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده شیرین نشده
آب را به جو اضافه کنید و به مدت چند دقیقه هم بزنید تا کاملا باز شود. عسل و ماست را به آن اضافه کنید و در مخلوط کن قرار دهید تا به خوبی مخلوط شود. ماسک را روی صورت قراردهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس با آب ولرم بشویید.

تیم تخصصی ما شمارا در زمینه زیبایی و مراقبت های پوست و مو همراهی میکند.