راز جوانی و عواملی که باعث جوان ماندن و طول عمر می شود

جوانی پوست و بدن

نمی‌توان انتظار داشت که با تغییر غذای مصرفی، تمام چین و چروک‌های صورت به یکباره حذف شود، ولی بر همه آشکار است که هر آنچه می‌خوریم، بر سلامت پوستمان موثر و راز جوانی را تکمیل میکند.

غذا بر روی تمام اندام‌های بدن از جمله پوست تأثیر می‌گذارد و تغذیه مطلوب در تمام سلول‌های بدن از جمله سلول‌های پوستی مانع از پیر شدن زودرس آن‌ها می‌شود و بر شادابی و زیبایی آن‌ها می‌افزاید.

از جمله منافع تغذیه مطلوب بر پوست این است که نیازهای تغذیه‌ای درون سلولی هر یک از سلول‌های بدن را تأمین می‌کند و از صدمات ناشی از مواد آلاینده زیستی و شیمیایی بر سلامت پوست پیشگیری می‌نماید.

اغلب مواد مغذی که با خوردن غذا تأمین می‌شود، از طریق هیچ یک از کرم‌های زیبایی قابل جبران نیست، به طوری که استفاده روزانه از کرم‌های مغذی بر پوست، زیست دسترسی آن را در سلول‌های پوست تأمین نمی‌کند و ممکن است فقط تا دوره استحمام بعدی بر روی پوست انباشته شود. ورود مواد مغذی به داخل سلول‌های پوست بستگی به شرایط فیزیکی پوست، غلظت مواد سازنده کرم، تکنولوژی ساخت و بسیاری از عوامل دیگر دارد، یعنی با ورود مواد مغذی از طریق دهان و در صورت سلامت دستگاه گوارش، احتمالاً همه مواد مغذی جذب سلول‌های بدن از جمله پوست خواهند شد؛ در حالی که با استفاده از کرم‌ها نمی‌توان چنین اطمینانی را حاصل نمود.

 راز جوانی و مواد غذایی ضد پیری

میوه ها و سبزیجات رنگی:

آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزیجات رنگی مانند سبزیجات سبز رنگ، گوجه فرنگی قرمز، بلوبری و هویج به متوقف کردن صدمه سلولی در اثر مولکول های ناپایدار کمک می کند. صدمه سلولی را شما نمی بینید اما نشانه های پیری مانند چین و چروک را مشاهده می کنید. بنابراین در هر وعده غذایی، نیمی از بشقاب خود را با میوه ها و سبزیجات پر نمایید. هدف شما باید 9-5 واحد در روز باشد.

غلات کامل:

غلات کامل غنی از فیبر مانند جو، جو دوسر، گندم، برنج قهوه ای، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهند. غلات کامل، رگ های خونی را در شرایط بهینه قرار می دهند. غلات کامل روزانه باید مصرف شوند.

ماهی:

اسید های چرب امگا 3 در روغن ماهی، مزایای ضد پیری دارند. از قلب محافظت می کنند، خطر سکته و آلزایمر را کاهش می دهند. هفته ای 2 واحد از ماهی های سالمون، قزل آلای رودخانه ای و تن توصیه می شود. در صورتی که ماهی نمی خورید از پزشک خود بخواهید مکمل امگا 3 برای شما تجویز کند.

سه جزء آنتی اکسیدانی:

ویتامین ث، روی و بتاکاروتن: از صدمه مولکولی به سلول ها جلوگیری می کنند. صدمه مولکولی به سلول ها علت اصلی کوری در سالمندان بالای 65 سال می باشد. برخی غذاها این فرآیند را به تاخیر می اندازند مانند اسفناج، کلم، کلم پیچ و خردل سبز. شما هنگامی که محصولات با رنگ روشن مانند ذرت، فلفل و طالبی را هم میل می کنید به بینایی خود کمک می نمایید. آنتی اکسیدان قوی که در انگور وجود دارد، رزوراترول نامیده می شود. رزوراترول باعث کاهش خطر سرطان و بیماری های قلبی می گردد. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث باعث می شود پوست جوان تر به نظر بایاید. مطالعه ای در سال 2010 نشان داد خوردن مقادیر زیاد سبزیجات زرد و سبز با کاهش چین و چروک ارتباط دارد.

لبنیات:
لبنیات غنی شده با کلسیم و ویتامین D، برای استحکام استخوان ها ضروری هستند. از استئوپروز جلوگیری می کنند و در سال های طلایی زندگی، شما را فعال نگه می دارند. روزانه 3 فنجان شیر، ماست و یا سایر لبنیات کم چرب برای داشتن استخوان های قوی ضروری است. لبنیات کم چرب در مقابل لبنیات معمولی کلسترول را بالا نمی برند.
لوبیاها و عدس:
حاوی پروتئین های گیاهی هستند، بنابراین به عنوان جایگزین گوشت قرمز و چربی اشباع، از پیری، بیماری قلبی و دیابت جلوگیری می کنند.
گروه تخصصی ما شمارا در زمینه های مراقبت و راز جوانی پوست و مو همراهی می کند.