گیاه بابا آدم و اثرات مفیدش بر پوست و ازبین بردن جای جوش

گیاه بابا آدم :

گیاه بابا آدم بومی قاره آسیا و اروپاست که طعم شیرینی دارد. این گیاه که دارای خاصیت درمانی است، در طب سنتی کشورهای مختلف از جمله چین مورد استفاده قرار می گیرد. . این گیاه به عنوان تصفیه کننده خون، سمومی را که به علت فعالیت های متعدد متابولیکی در خون متراکم می شود، دفع می کند. از اثرات این گیاه می‌توان به بهبود بیماری‌های پوستی مانند کچلی، کهیر، آبسه، پسوریازیس، دمل، کورک، اگزما، گل مژه، زخم و دیگر جراحات پوستی اشاره کرد از این رو گیاه باباآدم  به عنوان بر طرف کننده‌ی جوش معروف می‌باشد.

خواص گیاه بابا آدم

گیاه بابا آدم

خواص مصرف گیاه بابا آدم :

1 – ترکیبات شیمیایی موجود در گیاه بابا آدم مانند پلی‌استیلن خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچی دارد. ترکیبات موثر موجود در این گیاه به علت این که روند پوست اندازی را تسریع می‌کند،

2 – سموم سطحی بر روی لایه‌ی اپیدرم پوست را می‌زداید و باکتری‌زدای می‌کند. در حقیقت نوعی لایه برداری طبیعی و سالم میباشد.

3 – آبرسانی به لایه‌های سطحی پوست را نیز انجام می دهد، در نتیجه شادابی را برای پوست به ارمغان می‌آورد.

4 – مصرف خوراکی و موضعی آن  در درمان بیماری های پوستی مانند اگزما، آکنه، جوش های حاد و داءالصدف موثر است.

5 – ریشه این گیاه تصفیه‌کننده خون و لنف بدن می‌باشد.

6 – گیاه بابا آدم خاصیت ضدنقرسی دارد و مناسب برای افراد دچار نقرس میباشد.

7 – این گیاه در معالجه ذات الریه، درمان سرما خوردگی، تب حاصل از مخملک، یبوست، کچلی، کم خونی و رنگ پریدگی به خاطر وجود آهن، نقرس، آرتروز، رماتیسم، آرام کردن درد سیاتیک، برطرف کردن کمر درد و دفع ورم کلیه و معالجه زخمها و التیام جراحات کاربرد دارد.

8 – کسانی که میل زیادی به خوردن شیرینی و شکر دارند اگر صبح ناشتا از دم کرده این گیاه بنوشند به زودی این عادت رفع خواهد شد.

روش مصرف باباآدم

این گیاه بصورت دم کرده، پودر، کپسول و عصاره مورد استفاده قرار می گیرد.