تغذیه و تاثیر شگفت انگیز آن بر افزایش جذابیت چهره

تغذیه و تاثیر شگفت انگیز آن بر افزایش جذابیت چهره

تغذیه سالم به رشد و سلامت بدن و تناسب اندام‌ها کمک می کند و برعملکرد مغز و انجام فعالیت‌های روزمره، موثر خواهد بود. از موارد اساسی برای انسان ها، داشتن بدنی سالم است. برای داشتن بدن سالم، نیاز داریم تا با یک برنامه صحیح غذایی، عادت‌های نامناسب غذایی را ترک کنیم و تغذیه سالم را جایگزین آن کنیم. رعایت نکردن نکات اساسی در تغذیه و ناسالم بودن رژیم غذایی، آثار زیادی بر جسم ما خواهد گذاشت که یکی از آن ها مبتلا شدن به بیماری‌های مختلف است.

تغذیه و تاثیر شگفت انگیز آن بر افزایش جذابیت چهره

 

 

زغال اخته؛ ضدتیرگی دندان

به رنگ قرمز تیره اش نگاه نکنید و از به جا ماندن اثرش روی دندان های تان نترسید؛ چون برخلاف تصور بیشتر مردم، خوردن زغال اخته می تواند همان لبخند جذابی که همیشه آرزویش را داشتید، به شما هدیه بدهد. زغال اخته حاوی ترکیبات شیمیایی است که نمی گذارد باکتری ها به دندان های شما بچسبند و آنها را تیره یا خراب کنند. در این مورد خاص توصیه می کنیم که میان بر نزنید؛ چون خوردن آب این میوه که به صورت آماده در بازار وجوددارد، به دلیل داشتن شکر نه تنها خاصیت چندانی ندارد، بلکه چاق کننده و قاتل دندان ها هم هست.

همچنین زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین خاطر از ابتلای شما به بیماری های قلبی عروقی و سرطان پیشگیری می کند و مصرف روزانه آن پیری را به تاخیر می اندازد.

آب:

نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس رم می کنید ممکن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن کمک می کند.

بذر کتان؛ اکسیر جوانی پوست

این ماده غذایی دارای مقادیر زیادی استروژن گیاهی است. فیتواستروژن موجود در بذر کتان «لیگنان» نام دارد که هم دارای خواص شبه استروژنی است و هم به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. آنتی اکسیدان ها سبب حفاظت سلول از آسیب رادیکال های آزاد می شوند. یکی از منابع اصلی رادیکال های آزاد در زندگی ما آلودگی هواست که به شدت به پوست مان ضرر می زند و با خوردن بذر کتان می شود آثارش را خنثی کرد. بذر کتان علاوه بر فیتواستروژن، حاوی اسیدهای چرب امگا3 نیز هست که برای سلامت و جوانی پوست صورت و بدن مفیدند.

همچنین بذر کتان به ایجاد تعادل هورمون استروژن و پروژسترون در بدن کمک کرده و نمی گذارد که آکنه صورت تان را بدشکل کند. بهترین روش خوردن بذر کتان نیز اضافه کردن آن به سالاد یا ماست است.

چای سبز:

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به برخی از انواع سرطان ها می شود.با مصرف چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید . در حالی که از کافئین دریافتی خود نیز احساس رضایت می کنید.

کلم قرمز؛ ضدچین و چروک پوست

کلم قرمز یکی از منابع مهم ترکیبات آنتی اکسیدانی است که هم شما را برابر سرطان بیمه می کند و هم نمی گذارد صورت تان چین بیفتد و چروک شود. علاوه بر این کلم مقدار زیادی ویتامین ث هم دارد که حالتی درخشان به پوست شما می بخشد.

شیر:

شیر غنی از کلسیم ویتامین هایB12 B2 و D است و کلسیم به همراه ویتامینD که افزایش دهنده جذب کلسیم میباشد به حفظ استخوان های محکم و دندان هایی سالم کمک می کند. ویتامین هایB12 B2برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند ضروری است این مواد کمک می کنند تا پوست و مو سالم تر و زنده تر به نظر برسند.

کیوی؛ میوه دوستدار لثه

برای اینکه لثه هایی سالم و محکم داشته باشیم، به ویتامین ث در لیست تغذیه ی خود نیاز داریم و به لطف کیوی می توانیم بخش اعظم نیاز روزانه مان به این ماده مغذی را تامین کنیم. البته ویتامین ث برای سلامت استخوان ها و پوست هم ضروری است.

میوه هایی مثل انبه و پرتقال و سبزی هایی همچون کلم بروکلی و فلفل دلمه ای قرمز نیز از منابع غذایی تامین کننده این ویتامین به شمار می آیند. زنان باید روزانه 75 میلی گرم و زنان باردار 85 میلی گرم ویتامین ث مصرف کنند. این مقدار با خوردن یک عدد کیوی، سه چهارم فنجان آب پرتقال یا نصف فنجان فلفل دلمه ای شیرین تامین می شود.

سیر:جوان کننده پوست

مطالعت نشان داده که این ماده غذایی اعجاب انگیز سبب کاهش فشار خون کاهش کلسترول و حتی پیشگیری از سرطان میشود . این ماده غذایی سر شار از آنتی اکسیدان ها است که کمک می کنند شما جوان بمانید.

مرکبات؛ کپسول ضدپیری

اگر دنبال جوانی و شادابی دائمی هستید، مرکبات را جدی تر بگیرید. مرکبات به ساخته شدن کلاژن کمک کرده و باعث می شوند پوست خاصیت کش سانی خود را حفظ کند. یادتان باشد سیگارکشیدن و نور خورشید مانع ساخته شدن کلاژن در بدن می شوند و یکی از عوامل ایجاد چین و چروک های پوستی هستند.